Løvinna79 Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Har begynt å lure på om Ahus bevisst setter termin en uke senere enn det som kanskje er riktig... Har vært på to ultralyder før jeg var på Ahus og størrelse på foster har stemt helt overens med menstermin som jeg også er ganske sikker på at stemmer. Når jeg var på Ahus og de målte så jeg på skjermen at antall uker og dager stemte overens med dette og ble veldig ovverrasket når jeg fikk papirene og var flyttet en uke tilbake. Etter dette har jeg hørt om flere som har opplevd akkurat det samme. Regner de på annen måte på Ahus? De synes kanskje det er greit at utålmodige mødre instiller seg på en ekstra uke så de ikke maser på å bli satt igang? Mulig det bare er tilfeldig, men tenkte å høre om det er mange andre som har opplevd det samme. Det er jo selvfølgelig ikke verdens undergang, men konsekvensen for meg vil evt. bli at jeg ikke får noen permisjon før fødsel hvis nestemann kommer 2 uker før "min termin" som den første gjorde...
Amanda- Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 hvorfor vil du ikke få permisjon da? du har jo rett på det. selv om termindato er flyttet på.
Løvinna79 Skrevet 8. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2007 Jeg vil ikke få noen reell permisjon før fødsel i og med at man går ut i permisjon 3 uker før termindato. Hvis babyen kommer 2 uker før min menstermin, som førstemann gjorde, vil det være samme dag som jeg går ut i permisjon...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 jeg har hørt om andre som har opplevd det samme..... tror man spekulerte i om de gjorde det for å bruke mindre ressurser på igangsetting. dette gav dem jo en uke ekstra og de aller fleste føder av seg selv innen 3uker. men spm. er jo om det er bra for babyen å ligge så lenge over tida.
Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3 Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 hmm, tror det samma skjedde med meg. Min termin ble flytta 5 dager tilbake, mens mål av babyen tilsier at min termin er riktig... HMMM... Vi får bare vente å se når tulla velger å komme ut:)
Maud Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Det er klart de ikke setter feil termin bevisst! Du må nesten stole på at de er utdannete folk med en viss grad av yrkesetikk! Det å gå på overtid er en risikofaktor for både mor og barn og det gambler de nok ikke med. Dersom din påstand stemte, burde flere babyer død i mors liv hvis de sognet til Ahus enn til andre sykehus.
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Jeg var på en UL på Ahus, og da trodde de jeg var en uke LENGER på vei. På ordinær UL på Kongsvinger fikk jeg terminen justert en dag bakover. Så min erfaring tilsier ikke at de måler annerledes. De brukte samme utregninga som på Kongsvinger ihvertfall.
Tjorven81 Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Jeg går til en spesialist i fødsel og barsel greier..han sa at jeg hadde termin 24 nov, noe jeg selv har regnet meg ut til at ikke stemmer..en uke før mener jeg Da jeg sa hva jeg selv trodde, svarte han at det bruker å være senere på UL termin..
twoboys & a girl Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Ble flyttet to dager tilbake på ul. a-hus. Men slik var det i tromsø også.
Athravil Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Ble flyttet 4 dager tilbake på ordinær UL på Kongsvinger og 10 dager tilbake på ordinær UL på Ahus uka etterpå... Ikke skjønner jeg at de skal få så forskjellig resultat, særlig siden lille tydelig hadde større mål på Ahus enn på Kongsvinger. Det kjipe for meg er at de har klart å skrive Ahus termin inn i journalen min, men ikke Kongsvinger (selv om jeg dokumentasjon på begge), så permisjonen må ifølge jordmor derfor søkes etter denne... Det er jo ikke mange dagene som forsvinner, men jommen er det surt... Og går jeg over tiden blir det romjulsbaby og ikke førjulsbaby på oss.
Kakebakesøte Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Var på Ahus med forrigemann og der ble terminen fremskyndet en dag. Tror nok ikke de tør risikere å gamble på sette terminen tilbake av de årsaker som allerede er nevnt, at det kan være risikofylt for barnet. Vi får stole på fagfolkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå