Piraka Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Er det slutt med klokkedansen på NRK barne-tv? Tror vi har fått med oss de fleste rimene, men hva er det når klokka er tre, fire og fem? Ungene elsker den dansen
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 Jeg har sett tre og fire, men ikke fem. De hadde fem i går, så ikke barnetv i dag...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 9. august 2007 #3 Skrevet 9. august 2007 Men kan dessverre ikke gjengi dem!
Piraka Skrevet 10. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2007 Takk for svar Jeg har fått sett på tallet tre (da begynner vi å le) og fire (da begynner vi å spire). Så nå mangler vi bare rimet med "fem"!
Hakke nikk Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Noen som gidder å skrive inn hele klokkedansen? Prøvd å finne den på NRKs sider uten hell. Sønnen min liker den så godt, spør stadig når klokka er...? Og jeg husker jo ikke hvordan den er.
Piraka Skrevet 13. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2007 Tror den er sånn: Vi går som klokka, for vi skal rundt blokka. Når klokka er seks, ser vi på barne-tv og spiser kjeks. Når klokka er sju, så melker vi ei ku. Når klokka er åtte, så sitter vi på potte. Når klokka er ni, skal vi ut å ri. Når klokka er ti, begynner vi å skli. Når klokka er elleve, begynner vi å skjelve. Når klokka er tolv, danser vi som rumpetroll. Når klokka er ett, spiser vi oss mett. Når klokka er to, skal vi ut å ro. Når klokka er tre, begynner vi å le. Når klokka er fire, begynner vi å spire. - og, så er det tallet fem da, det kan jeg ikke, men tipper noe sånt som "da er vi kommet hjem" (siden sangen begynner med å gå rundt blokka). Håper du har fått med bevegelsene. Har ikke tid å skrive dem inn også. NRK burde absolutt lagt ut en filmsnutt med den dansen! Ungene elsker den jo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå