pupsy Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Hei, Er det noen som har prøvd å lage matmuffins som man finner på Art of Taste sidene? Jeg har akkurat prøvd å lage de, men synes de ble litt "loff aktig" - har noen prøvd å lage med litt grovt mel istedet for hv. mel?
mammmamia ** Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Jepp: 4 dl grovt mel (tar det jeg har, sammalt hvete, spelt, osv) 4 dl hvetemel 100g smeltet og avkjølt smør 4,5 dl melk 2 ts bakepulver 1 finhakket purre 1 boks skinke, i biter 1 paprika, finhakket 2 dl reven ost Røren fylles i smurt muffinsbrett og strø over ost. Stekes i 15-20 min på 250 grader. Smaker best samme dag, men kan fint spises dagen etter. Muffinsbrettet kan fylles kvelden før, og settes i kjøleskapet til steking neste morgen. Fyllet kan varieres. Grillet kyllingkjøtt og fetaost er også godt.
pupsy Skrevet 8. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2007 Takk! Det ser litt bedre ut ja. har ikke muffins brett, tilsvarer dette små eller store muffins former?
mammmamia ** Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Er ikke helt sikker faktisk, vet ikke hva du mener med små eller store, hehe..! Formene i brettet er sånn ca 5 cm i bunnen, og ca 4-5 cm høye...
LivetErEnLek Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Dette så godt ut :-) Jobber på småbarnsavdeling i bhg og tenkte vi skulle litt mat med dem til fredag, og dette var jo midt i blinken. Vet du ca hvor mange muffins dette blir?
trompetisten Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Jeg har brukt denne oppskriften. Blir kjempegode, men kunne vært grovere. Kan sikkert bytte ut deler av hvetemelet med noe grovere (har ikke prøvd det selv enda) 8 dl hvetemel 1 ss bakepulver 1 ts salt 100 gr smør/margarin (dels i små biter) 4 dl melk Fyll: 1 finsnittet purreløk 100 gr salami (eller annen pølse med litt smak på) 2 dl raspet ost på toppen Jeg brukte store (amerikanskje) muffinsformer, og fikk ca. 8-9 stk. I oppskriften stod det 6, med de blir alt for svære etter min smak
mammmamia ** Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Jeg pleier å halvere røren, og da blir det en 10-15 muffins :-)
allergibarn Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 hmmm, disse står nå i ovnen. Jenta vår skal på tur i morgen, så jeg håper hun liker turmaten sin :-) Tok oppi en salami med litt mye smak og mais + ost på toppen. Lagde halv porsjon bare og ser at jeg får 12 stooore fine muffins. Spent på å smake....!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå