Gå til innhold

dere med stor mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg er inne bare en liten svipptur,er fremdeles kun i 1.trimester, men jeg lurte på en ting, når dere har den store magen, hvordan føles det egentlig?er den hard og stinn?kan det sammenlignes hvis en har overspist seg og magen kjennes stor ut og vondt å bøye seg framover?Blir det en sånn sprenge følelse hvis en prøver bøye seg ned mot skoa liksom?vondt å klemme magen?vondt å puste når en bøyer seg framover?manger spørsmål dette her, håper noen er snille og gidder og svare litt?lurer fælt skjønner dere,lykke til til alle sammen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja..... er vel forskjellig fra menneske til menneske vil jeg tro. jeg bruker kroppen min på nøyaktig samme måte som før, men det er fordi magen min egentlgi ikke er så stor. magen er hard men ikke stinn. har ingen problemer med bøy og tøy eller pusting. jeg må selvfølgelig skræve litt for å få bøyd meg ordentlig siden magen er hard og i veien men det gir meg ikke pustebesvær og det er heller ikke vondt;)

kroppen føyer seg etter magen og du blir vant til den. du gjør automatisk forandringer på kroppsbevegelsene dine i takt med at magen vokser og blir mer og mer i veien. kan godt tenke meg at de med gigantisk mage vil slite mer med bøy, tøy og pust;)

lykke til;) det er deilig med babymage!!!!

Skrevet

Hei! Kan selvfølgelig bare svare for min egen del og jeg opplever faktisk en god del variasjon. Det er definitivt tungt å bøye seg, lettvindte sko er tingen. Bøying gjør også at jeg fort får halsbrann, og da kjenner man seg stinn. Men det føles likevel som regel ikke ut som man har overspist seg. De fleste bevegelsene babyen gjør kjennes veldig godt, når han treffer litt for kjært kan det også være litt ubehagelig men det varer ikke lenge. Det er forsåvidt ikke vondt å klemme på magen såfremt du ikke klemmer/skyver på babyen så den kommer borti steder som er ubehagelige (å ligge på ryggen og presse rett ned mot korsryggen er f.eks. ikke ok), det er tydeligvis trangt til han der inne. Når han sover og jeg ikke har kynnere er magen mykere. Bortsett fra at det ikke er behagelig å bøye seg (en stor ball som gjør alt trangt, inkl. pusting), er det sovestilling som er størst utfordring. Liggende er det fort tungt å puste, og behagelig liggestilling er vanskelig å finne, mest fordi det er så få variasjonosmuligheter tror jeg.

Uansett er det mye positivt å ha babyen "med seg" hele tiden, har beveger seg ofte og det blir rart å ikke skal ha han i magen lenger. Samtidig gir søvnproblemer, vann i kroppen og vond/følelsesløs hånd og halsbrann at jeg virkelig begynner å se fram til å ha han i armene i steden for i magen snart :)

Har kommet til uke 36 + 2

Lykke til med din voksende mage!

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg er i uke 40 nå.

Har nok en stor mage.

Det er litt langt ned på gulvet, sånn at det er ikke jeg som rydder opp kortstokken for å si det sånn :)

Jeg er også glad for at jeg kan putte foten inn i en sandal. Kan være praktisk for deg å ha et par sko utover høsten som du bare kan putte foten ned i, og jeg tror nok mange går opp en størrelse i sko (men sikkert ikke alle)

Jeg hadde en periode der magen var mye mer i veien enn den er nå. Kanskje 8-10 uker siden. Da rakk jeg ikke ned til foten og måtte til fotpleier. Nå klarer jeg nesten å stelle føttene mine selv :)

Dersom jeg bøyer meg ned fort kan jeg bli litt svimel og se litt stjerner. Jeg blir ikke andpusten av å bøye meg.

Det kan ikke sammenlignes med overspisning for da gjør det jo vondt :(

Jeg sitter forresten ikke så godt på pinnestoler dersom jeg må sitte lenge. Da kjenner jeg at magen kommer i klem og Lillevennen blir litt sint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...