Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tassen på 14 mnd har begynt å våkne om natta nå. Er så slitsomt. Hva gjør man med det? han våkner kl 12, og er våkeni 1-3 timer, så våkner han igjen i 5-6 tida, og er våken i ca 1 time før han sovner litt igjen. jeg prøver å roe han med kos, gi vann, vekke han med å slå på lyse, snakke, synge, gå rundt, pappa er oppe med han, parasett (tenner på gang, men tror ikke det er de ettersom de har kommet fram), han ligger på armen/brystet mitt og sover sammen (da sovner han noen ganger). Han er rolig så lenge vi holder han, men når vi legger han ned er det hylig igjen. Noen som har andre ideer? Både han og vi blir utslitte av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vet ikke om dette er noe du vil gjennomføre. Men hva med å ikke ta han opp, ikke belønn han for å våkne. Si at nå er det natta og gå ut av rommet igjen og så gå inn hvert 5. min med samme beskjed. Vet at dette er tøft å gjøre, og mange er uenig. Men vi har hatt store problemer med vår gutt, men mange våken netter. Med en gang vi er litt ute av rutiner, må vi ta en hyle runde for å komme tilbake inn igjen. Vi har prøvd alle "snille" metoder, men for oss funker de ikke. Vi har prøvd å stå inne hos han, men da bare hyler han fordi han skal opp. Vi har klappet på kinnet og roet han ned, og stått og holdt på han lenge, og med sikkerhet mener at han har sovnet, men med en gang vi har tatt skrittet utenfor døren begynner han å grine. Men etter grine kurer er våken periodene kortere og han sover lengre av gangen, mye bedre humør på dagen og bedre for oss.

Vår gutt vil ligge i vår seng, og det hadde egentlig ikke vært noe problem hvis han hadde ligget sånn nogenlunde rolig, men han kaver rundt i senga i en time før han finner riktig stilling og sånn fortsetter natta, så det er dessverre ingen løsning for oss.

Lykke til, ble litt langt dette her.

Skrevet

Min og vokner om natten. Lar han bare ligge jeg, gir han bare litt vann i varmen! I starten lå han der og gråt... Pelte han ikke opp! Nå ligger han å prater, og det er helt ok! Deretter sovner han igjen av seg selv. Dummeste var å ta han opp, for da ble det sånn hver keld :o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...