hjelpesmega Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Jenta mi har begynt i stor avd i bhg nå. En dag i uken er de 2 ansatte på 20 barn. Trodde ikke det var lov jeg, men er det det? Er det helt vanlig?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 vet ikke hva som er vanlig men jeg syns det virka litt lite ja....
prinsessetamtam Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 tror ikke det er lov, er det ikke 3-4 barn pr voksen? 10 barn pr voksen er uforsvarlig syns jeg.
hjelpesmega Skrevet 8. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2007 Ja det synes jeg også....men vet ikke hva som er lovlig og ikke. Har også hørt at det skal være 3-4 barn per voksen, men det fungerer tydeligvis ikke i praksis her.
jeg fant firkløvern Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Hvis det er bestemt at det kun skal være to voksne en dag i uken, så er det lite. Er en norm som sier 6 barn på en voksen. Noen ganger er det sånn i barnehage at man er lite voksne, det er ikke alltid enkelt å få tak i vikarer og noen ganger skjer det uforutsette ting.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Det er 4 barn UNDER 3 år pr voksen Når de er OVER 3 år er jeg usikker tror det da er 7 barn pr voksen !
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Jo, det er alt for lite! De skal være 3 voksne på så mange barn! Dersom dette er en fast ordning med kun 2 voksne, så ville jeg tatt det opp med styrer eller kontaktet foreldrerepresentanten og bedt henne/han gå videre med det. De fleste foreldrene er nok enige i at dette er uakseptabelt!
~sjiraff~ Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Det skal vel være 3 voksne på 18 barn i storebarnsavdelinger? Sykdom o.l. kan man jo selvfølgelig ikke forhinde, men ikke tenke meg til at det er lov å planlegge å bare være 2 på 20 barn..?!
hjelpesmega Skrevet 8. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 8. august 2007 Det er ei som har fri hver onsdag, derfor blir det bare to ansatte på tyve barn den dagen. Synes det er uakseptabelt. De har kjøkkenassistent heldigvis, så det hjelper jo noe. Men hva hvis en av de er syk, og de ikke får tak i vikar. Ikkje bra....
Katja Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Er dette en kommunal eller en privat barnehage? Normen er 3 voksne på 18 barn, og jeg tror de aller, aller fleste kommuner følger normen. Dette må du sjekke ut nærmere, høres merkelig ut. Hva når den ene har pause, da er den andre helt alene med 20 barn, det er ikke forsvarlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå