Gå til innhold

Hjelp! Hvilket studie? Spansk eller engelsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guri, jeg har plutselig et dilemma. Har søkt årsstudium (pga vi flytter tilbake til Østlandet om bare et år) og kom først inn på andrevalget, engelsk. Takket ja, og har begynt å glede meg, forberede meg mentalt og semesterregisrert meg osv... Men så, i går fikk jeg mail fra SamordnaOpptak om at jeg allikevel har kommet inn på førstevalget, spansk! Og så greier jeg ikke å bestemme meg for hva jeg skal gjøre, skal jeg si nei til engelsk, eller skal jeg holde meg til det?

Tenker sånn:

- Engelsk "ser" bedre ut på en CV kanskje?

- ...men spansk er det færre som kan, så det kan gjøre meg attraktiv i henhold til jobb senere

- Snakker jo engelsk flytende, men studiet går med på politikk, samfunnsvitenskap, litteratur og sånn, ikke rent på språk

- Med spansk kan jeg også undervise, da dette er et rent språkstudie

Trenger innspill, for jeg klarer ikke tenke, og jeg har ikke egentlig noe mer lyst på det ene eller det andre heller, så dette er vanskelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde tatt spans da men dette kun for at jeg digger spansk:)

Skrevet

Jeg ville gått for spansk. Har selv studert spansk i spania, og angrer ikke for å si det sånn. Det er et nydelig språk. Engelsk er jo noe alle kan.

Skrevet

Enig med dere, men engelskstudiet går jo ikke ut på å lære engelsk..! Tenker at det kanskje er litt mer nyttig å kunne mye om det engelske rettssystemet, samfunnet, kulturen og sånn, enn å "bare" kunne et språk, liksom? Tenker jo at hvor mye kommer jeg til å få bruk for det her i Norge? Det er jo stort sett i Sør-Amerika det snakkes spansk (med unntak av Spania), så ser for meg at det ikke blir like relevant, selv om det er kjempegøy å kunne! Uff, vanskelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...