Gå til innhold

Barnehagestart :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille frøken rosa har vært på et par besøk i den barnehagen hun starter i nå i slutten av august og storkoser seg:-)

Her om dagen sa lederen på avdelingen etter å ha sittet en times tid og observert henne i fri utfoldelse: Hun her er så og si ferdig innkjørt. Hun er så trygg og sosial at dette blir bare moro:-)

Det var så deilig å høre det både for pappan som var der og jeg som ble fortalt det etterpå:-) Klart man tenker noen tanker ekstra når de skal tråkke nye stier, men dette er jeg ikke bekymret for kjenner jeg og det er så deilig:-)

Hun har jo hatt det helt supert hos Dailis og familien og elsker leken med ungene, så det blir jo litt uvant å skulle begynne i en institusjon istedetfor et hjem og en familiesituasjon....

Men jeg har god tro på at det blir bra for henne det også:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehager er finesen det, om personalet er sånne man stoler på... da er institusjonslivet helt toppen!

Skrevet

Hun kommer til å storkose seg!!!!!

I dag ble jeg møtt av en smådansende Leo som med et stort smil og et digert smellkyss når hun kom opp i armene mine. Og så måtte vi ta en liten æredsrunde inne i barnehagen for å si ordentlig ha'det til de andre barna. Litt sliten i dag etter å ha vært på laaaang blåbærtur, men like blid ;-)

Lykke til med oppstarten!!!! Tror sånt er mye skumlere for oss mødrene enn ungene... ;-)

Skrevet

Det er deilig når det går bra! Når det går bedre enn en bekymret mor har forestilt seg, er det jo perfekt :-)

Skrevet

Hun har nok så god ballast fra en kjærlig og trygg mamma at det har gitt henne tryggehet i bøtter og spann.

Trygge barn finner seg tilrette og stoler på dem rundt seg, så det går nok strålende.

De første ukene er nok de tøffeste for både mamma og barn, man skal jo løsrive seg etter å ha vært limt sammen ett år.

Fordelen din er at hun har vært hos Dailis og igjennom den prosessen:-)

Lykke til.

Skrevet

Takk for det:-)

Ja hun er et trygt og sosialt lite vesen hun snuppa altså:-)

Og det som er så gøy er at det er noen av de samme "tantene" som de to store hadde og de gleder seg til attpåklattisen kommer for de kjenner jo hele slekta:-)

Skrevet

Hun kommer til å få det kjempefint i barnehagen.

Hun er så trygg, blid, sosial og god at det må jo bare gå kjempefint.

Leker allsidig og alltid blid=D

Skrevet

Ingenting som er bedre for en mor ( og far selvfølgelig!) når man ser ungene er trygge på et nytt sted ;)

Slik hadde jeg det da snuppa her begynte i fjor og, det var sååå deilig! ;)

( hadde litt problemer med min andre datter, det tok flere måneder før hun var trygg, og i det hele tatt spiste noe der stakkar ;((¨

;0)

Skrevet

Herlig å høre:-))

Og du har jo gjort unna den vanskeligste biten da, innkjøring, få henne trygg der hun er osv.... Hun har det jo bare helt topp hos deg!!!

Skrevet

Jeg kommer til å savne henne sååååååååååååå mye.

Så jeg gruer meg da, hehe.

Men det blir fint for henne, men som jeg, og ungene kommer til å savne henne....

Har jo selvfølgelig blitt så glad i henne, noe annet er jo helt umulig=D

Skrevet

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))=stolt moden mamma

Skrevet

Å det må ha vært helt grusomt!!!

Skrevet

Ja, det var det...(

Hun var nesten 4 år, og hun hadde dårlig språk. Man fant ut etterhvert at hun nesten var døv... så hun følte seg vel veldig utenfor.....;(

En slitsom tid men....

I dag er hun en helt annen da ;))) ( hjalp med dren i ørene skal jeg si ;))

Og da tulla startet i fjor, ble jeg så glad, fordi alt blir mye enklere når man virkelig føler at barnet har det godt! ;))

Så koselig at Dailis har vært dagmamma da ;))) Høres ut som hun har hatt det topp der og ;) Har blitt trygg på mennesker! Det er viktig!

:0)

Hvor gammel er hun forresten?

Skrevet

Stakkars liten da...Uff det er ikke alltid greit med disse små nei:-)

Ja, lille rosa er 16 mnd og har hatt det helt topp hos Dailis:-) Lært noen lure triks av gutta også..........klatremus og tøysekopp:-)

Skrevet

Tenk at lille rosa plutselig er blitt stor :)

Det går sikkert som fot i hose, ligner vel på mammaen sin tenker jeg?

Karosnuppa er allerede husvarm i ny barnehage. Hun hinker (eller prøver å hinke) av glede når vi nærmer oss inngangen. He he, så løper hun innom alle avdelingene og roper sitt faste rop HEI HEI ALLE BARNA!! Så kan mamma gå på jobb :)

Skrevet

hehe ;) De trenger litt tøffe typer noen ganger, får litt å bryne seg på da ;))

Ja, burde jo tenkt hun var rundt den alderen da, siden hun var født på ca samme tid som S - gutten til bror :))

Skrevet

Så tøft da!!

Skrevet

Hehe, hun har sikkert lært noe av gutta ja, hehe.

Det går mye i gutteleker, stort sett biler og sykler og baller her da;)

Har noen dukker og, men det er ikke like interessant, hihi.

Guttene bare elsker å leke med henne, lillesnupps og;)

uff, nå gruer jeg meg bare enda mer... :/

Nå skal gutt nr to ha inn dren, vi hadde rett gitt, legen hadde feil.

Lurer på om gutten hadde fått hjelp om vi ikke stod på vårt, kjente til det fra før, samt satte spørsmålstegn ved testene de gjorde.

Og har en mor som jobber med dette...Urettferdig!

Skrevet

;( Hører du er skikkelig glad i jenta ;)) Godt ;)

Slik var det med dren her og, gik til Lycke i Moss i mange år, før vi flyttet hit, men han ville hele tiden " se det ann", selv om hun på tester alltid hadde trommehinner som ikke reagerte.

Da vi flyttet hit, og kom til øre-nese-hals, ble legen sjokkert at hun ikke hadde fått lagt inn dren tidligere. Hun var jo skolejente ( 1. klasse) da det ble gjort, og hadde mistet masse stakkar ;(((

Men, i dag er hun faktisk veldig fin! Litt "snøvlete" i stemmen bare... men tror ikke mange reagerer på det ;)

Skrevet

Det kommer gå så fint så.

Leverte Thyra seint i går. Når vi kom satt alle barna og voksne og sang. Jet!! om Thyra ble gla:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...