tali Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 her forleden var samboeren min,sønnen våres og jeg på besøk hos broren til samboeren min og kjæresten hans som er gravis i 7 mnd. de har et beist av en dobbermann uten noen form for disiplin. jeg ba om at hunden skulle være på et annet rom da jeg er litt skeptisk til den siden den hopper og er helt vill...stor er den å siden den snart er 2 år. svigemor syns så synd på hunden at hun syns de burde ta den inn "STAKKAR". å inn kom hunden.etter å ha veltet glass som stod på bordet å alt, så siktet hunden meg inn....jeg satt å ammet, å hunden kom i full fart mot meg å hoppet med begge potetne midt i ansiktet på sønnen min!!!!! han er 3 mnd å skrek som en GAL. jeg løftet han opp å prøvde å roe han, men selv om han ble kjempe redd så var han også kjempe sulten, så jeg la han til puppen igjen. svigemor HYLTE til at jeg kvalte han(?!?!?!!) å prøvde å ta han fra meg!!!!!!ARG......... det endte med at jeg reiste meg opp å bare gikk å gikk med han til han sovnet så satt jeg meg alene å gav han resten av maten. MEN det verste er at når jeg kom ut i stua igjen så fikk jeg som beskjed av svigermor at jeg egentlig kunne takke meg selv som satt i stolen til HUNDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nå i etter tid etter redselen for hva som egentlig kunne skjedd med sønnen min å alt har roet seg føler jeg at jegikke vil at svigermor skal være alene med sønnen min. jeg er redd for at den forferdelige hunden skal komme å hun er kjempe redd for den selv, men mener at den er en del av familien den å(!!!!!!!) tross alt. jeg elsker dyr å spessielt hunde, men etter den opplevelsen her er jeg veldig skeptisk til den hunden her. sønnen min var rød i ansiktet i flere dager! hva syns dere?overreagere jeg?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 FAEN så provosert jeg blir.. takke deg selv???? det er hundeeierne sin satans feil som kan disiplinere dyra sine... jeg hadde gått derifra sporenstreks.. fy faen..sånt går ikke an...man kan å hunden avlivet for sånt..
Pappas fultreffer :) Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Nei, jeg hadde nok tenkt akkurat det samme som deg. Også hadde jeg ikke gått på besøk der mer om den hunden skal være i samme rom som dere. Det burde egentlig alle respektere syns jeg. Og det var nå vertfall ikke din feil da, uansett hvilken stol du satt i
mamma til to skjønne Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Synes IKKE du overreagerer!! Hadde blitt livredd sjøl. Svigermor høres jo helt rar ut,hun ble sikkert redd selv og prøvde og gi deg skylden for det. Og unnskyld meg,du satt i hunden sin stol??????? Ehhh... Da kunne de vell sagt at du ikke skulle sitte der vell... Hadde blitt skeptisk til svigermor selv etter en slik opplevelse...
Turid Laila Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Nei du overreagerte ikke! Jeg hadde blitt lynende forbanna om noen hadde sluppet ut en sånn hund i nærheten av min baby uten å irettesette den! Har hatt lillegutt borti hunder, men da er det fornuftige eiere, som sier fra når den blir for pågående. Eller så dytter jeg de vekk selv...
Jeenie Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Hunden klarer seg FINT på eget rom noen timer, den har IKKE vondt av å ikke få være med når det er folk i naborommene... Det verste jeg veit er folk som behandler hundene sine som mennesker, og jeg vet hvor plagsomt det kan være, for vi gjorde det samme med hunden vår her, og har hatt noen travle uker i det siste for å lære bikkja å bli hund igjen, og at den ikke er en baby... Ting holder heldigvis på å gå seg til her nå. Men hunden du snakker om er jo minst 10 ganger større enn vår hund da... Og hvordan har eierene tenkt å gjøre dette når de får sin egen baby?? De bør begynne å dressere bikkja nuh sånn at det ikke blir alt for mange forandringer på en gang når babyen kommer i hus der...
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Hadde for alt i verden ikke hatt ungen min i nærheten av den hunden igje. Den er jo for stor til å bli ordentligt dressert.....Den hunden kommer aldri bli til å stole på.....Herregud for en reaksjon til svigermoren din. Hadde ikke latt henne hatt babyn alene i redsel for at han skulle kommet i nærheten av hunden da. Håper hunden ikke dreper babyn dems, når den kommer.....Det er jo alle hundeieres ansvar å dressere hunden. Hadde det ikke vært familie hadde jeg anmeldt det, da hadde kanskje hunden blitt avlivet og det tror jeg er best for alle når den nå er to år og enda ikke dressert. Det kommer ikke å gå å dressere den så den blir å satole på.
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Pleier ikke uttale meg stygt om svigermødre, for jeg er selv veldig godt fornøyd med min. Men din svigermor høres nå ut som om hun bør mentaltestes spør du meg... Skjønner godt at du ble skeptisk, for makan til feilbedømming av situasjonen!! Ikke synd på hunden om den må være alene på rommet et par timer, det gjør vi med vår hund vi også hvis vi får besøk av små unger. Best for både unger og hund!!
Mammaja 120107 Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Jeg prøver vanligvis å se motparens side av saken, men hvis du har gjengitt opplevelsen riktig hadde jeg ikke latt svigermor passe babyen alene. Hun mangler evne til å forutse risiko i sitasjoner.
tali Skrevet 8. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2007 godt å høre at dere ikke syns jeg overreagerte... nå gikk jo alt bra med sønnen min, men jeg tenker masse på den babyen som kommer, men men. hadde jeg skaffet meg huns så skulle jeg dressert den i hvertfall.... jeg er veldig skuffet over svigermor, å det blir nok LENGE til hun får passe gullet mitt alene.... hun kan på an måte takke seg selv når hun setter en hund like høyt som barnebarnet sitt...
Gjest Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Du overreagerte ikke. Men den hunden bør dresseres snarest, hvis ikke er det nok enda en av de som går inn i omplassering/avlivningsstatestikken... Og det fordi eierene er for dumme til å ha hund... Det sies faktisk at det er vanskeligere å oppdra en valp enn et barn, og det er noe i det...
ippemo får augustbaby Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Den burde hatt en sprøyte! Sånne hunder bør ikke få omgås folk hvertfall. Det verste er at det er eierene sin feil, ikke oppdratt den skikkelig og regner med at den aldri har vært på dressurkurs!
sirkelkatten Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 Høres ut som hunden kunne trenge litt normal oppdragelse, men å si at hunden gikk til "angrep" blir jo feil? Den var da bare glad og kom sikkert bort for å hilse. Doberman er en stor hund, en baby på 3 mnd blir liten i forhold. Men hunden skjønner selvfølgelig ikke selv hvor stor den er. At dette er grunn til avliving som noen skriver under her er da bare tull! Kommer selv fra en familie med masse store hunder. Men jeg ville passet veldig godt på hvis de var så voldsomme som denne her. Det burde eieren ta ansvar for!!
manonym Skrevet 8. august 2007 #15 Skrevet 8. august 2007 Enig med marenanne! Ingen grunn til avlivning, husnden var bare glad for å se deg høres det ut som. Så dette er KUN eierenes feil, og ikke minst svigermora di! Hadde ikke tolerert det der, og hvilken rett har svigermor di til å prøve å ta ungen ifra deg når du prøver å roe han???? Skulle bare bedt henne pelle seglangt vekk! Kommer også fra familie som alltid har hatt hunder, ikke alle lige godt oppdratt. Men om det kom noen som ikke likte hunder osv. så ble de stengt inne til de var gått.
Milletrille Skrevet 8. august 2007 #16 Skrevet 8. august 2007 Uff uff uff, skjønner veldig godt at du reagerte, og du overreagerte absolutt ikke! Naboen her har to sånne beist som også kommer byksende, livredd for at de skal hoppe opp når jeg har snuppa på armen. Er litt redd hunder også jeg da... Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nektet å være i nærheten av den hunden med babyen din. Skal man ha en slik hund, så må man jo ha kustus på den! OG skulle da være en selvfølge at den skulle være på at annet rom når dere var der. Syns svigermoren din reagerte veldig rart! Ville vel være naturlig at hun ble mer bekymret for babyen enn for hunden!! Uff, kjenner jeg får grøsninger av å tenke på det der...
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 du overeagerer ikke! har selv hund, har hatt to stykker samtidig inntil for to uker siden da den ene måtte dra til hundehimmelen pga sykdom. hadde min hund gjort noe slikt hadde jeg blitt så flau å ydmyk at jeg hadde tatt på meg hele ansvaret selv. problemet ligger ikke hos hunden, men hos dem som oppdrar den. nå skal det nevnes at mine hunder aldri hoppet når de ble så gamle (har border collier) tispen min er det litt sprett i, men da ble hun også forvist. og det gjalt alle hun hoppet på. hun la uvanen fort av seg, og hopper aldri mer. så jeg må si meg uenig i at hunden skal ha sprøyte. hunden sin feil er det overhode ikke, men de som har hunden derimot, de har bevist at de ikke er verdige hund, og vil nok miste bikkja si om de ikke skjerper seg.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 8. august 2007 #18 Skrevet 8. august 2007 mie' har man kustus på hunden sin, og den ligger i plassen sin, trenger den ikke forvises? da er man litt urettferdeig... med mindre personene er allergisk eller veldig redd for hunder da.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 8. august 2007 #19 Skrevet 8. august 2007 Hunden er stor og har fått lite oppdragelse (det er vel neppe hundens egen skyld..) Men den prøvde NEPPE å angripe sønnen din? Ville heller anntatt at den hoppet på fanget ditt for å hilse. Hadde det vært en liten mops hadde jo ikke utfallet blitt det samme... ;0) Men skjønner godt du ble sinna og redd, ikke minst! Når det er sagt synes jeg svigermora di opptrådte langt særere og mindre oppdratt enn hunden. Men det er nå min mening. Håper det går bedre med lillegutt, da.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #20 Skrevet 8. august 2007 beviser bare NOK en gang at viise hundetyper trenger rett oppdragelse - og erfaring - for å oppdraes.. "hater" folk med null erfaring som kjøper dobberman, rotwailer etc fordi bikkjene er så pene....
Butterfly_Flip Skrevet 8. august 2007 #21 Skrevet 8. august 2007 Jeg tror jeg hadde gitt beskjed om at jeg ikke ville komme på besøk lengre hvis ikke svigermor kan ta hensyn til deg og barnebarne sitt. Fy faen så forbanna jeg hadde blitt.. Hunden mente sikkert ikke noe vondt med det, men det finnes grenser for hva man kan akseptere av slikt.....
Anne-B. Skrevet 8. august 2007 #22 Skrevet 8. august 2007 Om det var "stolen til hunden", hvorfor var det ingen som fortalte deg det da?? Jeg hadde blitt så såra og forbanna at jeg hadde gått. En hund er en hund, og de må oppdras strengt, det er til og med noe jeg, som ikke har erfaring med det, har forstått. Hadde ikke dratt på besøk dit flere ganger, uten at hunden var vekke, nei..
Kamomille Skrevet 8. august 2007 #23 Skrevet 8. august 2007 synes absolutt ikke du overreagerer!!! Men det blir vel litt feil å si at hunden angrep sønnen din. At hunden hopper opp på deg og barnet har vel mer med oppdragelsen til hunden å gjøre - at den har fått lov til å hoppe opp. Det har nok ikke noe med at den ville angripe deg og barnet å gjøre, men mer med at den er leken og uten spesiselt mye disiplin. Hunden har etter min mening ingenting i rommet å gjøre når det er spedbanr eller små barn tilstede. Og den tar absolutt ikke skade av å være lukket inne på et som eller satt ute i bånd noen timer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå