-Mariposa- Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 En kamerat av sambo vil ha han med på en type reklamefest på lørdag hvor det visstnok skal være masse modeller og greier. Først syntes jeg bare det var artig, gutta sitte og flire av barbiedokkene liksom. Ingen av disse guttene er spesielt opptatt av blonde babes og synes det er veldig artig å sitte og harselere over blonde (og kindereggbrune) bimboer. Jeg skal kanskje ut med en venninne på lørdag så jeg sa det var helt ok (ikke at han trenger min godlkjenning, men...). Men så i går var vi ute og traff et vennepar av sambo som jeg ikke har truffet før. Dama er 31, typen 29, altså samme "problemstilling" i forhold til alder som oss. Men den dama tok helt kaka altså. Nå kan det hende jeg var veldig sår fordi jeg hadde vært på jobb i mange timer og var sliten etter kveldsvakt, men jeg ble ganske satt ut. Hun og typen er forlova og de forlovet seg tydeligvis etter 2 år sammen, har nå vært sammen i 5. De skal gifte seg om ikke så lenge og har hatt "mange gode samtaler om det å få barn" og hadde tydeligvis en dato da de skulle starte prøvinga. Hun skjønte overhodet ikke min problemstilling om at hvis man faktisk ikke VET når man skal starte prøvinga, da blir man litt sprø. Typen hennes satt jo der og snakket om "når vi gifter oss" og "hvor mange barn vi skal ha" osv. Og hun mente vi var i samme båt! I tillegg var hun temmelig blærete i forhold til mange andre ting. Uansett, plutselig ble jeg superusikker og nå synes jeg ikke lenger det er ok at sambo drar på fest med en singel kamerat og skal se på modeller. Det er ikke det at jeg tror han kommer til å hoppe på noen dame, men jeg liker ikke tanken på at de skal dra dit FOR å se på damer (han sier det ikke er helt sånn, men det var sånn jeg fikk det presentert av han kameraten). Så nå har vi hatt en krangel om det i går natt og jeg aner ikke hva som skjer. Han ble sint og sier han alltid setter meg og mine følelser foran. Når jeg spurte om han kom til å dra så sa han at han ikke visste. ÅÅÅÅ, jeg vil ikke være bitchy og si at han ikke får LOV for det har ingen hensikt, men jeg synes likevel dette suger! Hvordan hadde dere reagert? Overreagerer jeg? Og jeg skjønner ikke helt selv hvorfor jeg først syntes det var ok, og når jeg fikk fordøyd det litt så synes jeg ikke det lengre... *sukk*
Tweak Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Jeg tror du er mer sår på grunn av knuten på tråden mellom deg og kjæresten (lage-barn-nå-knuten) heller enn at du er usikker på forholdet deres! La kjæresten din få kose seg sammen med kompisen sin uten at du sitter et annet sted og ergrer deg! Det er jo mulig at han blir med for å støtte kompisen sin i hans "damejakt". Samboeren min får hele tiden samme regla: "Når du kommer hjem/jeg kommer på besøk, så skal vi går på byen og så må DU hjelpe meg å finne dame!" Tåpelig... Jeg tror at du vet at du kan stole på kjæresten din, men at du likevel frykter at han skal falle for fristelsen (det være seg, se/flørte/danse etc ). Du kan jo si noe til han, men pass på! Ikke anklag han for å gjøre noe som han faktisk aldri kommer til å finne på! :-) Det er naturlig å bli "lett sjalu", det betyr jo at en bryr seg om hverandre. Men ikke la det hindre dere i å ha hver sin koselige kveld sammen med vennene deres! :-)
Gjest Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Hei Frøkna! Jeg hadde nok helt sikkert reagert på samme måte som deg! Jeg hadde blitt veldig sjalu, det kjenner jeg på meg. Men tror også det ligger noe i det Tweak over her sier, nemlig at det kanskje er den andre "knuten" som gnager mest? Si til din kjære at han må reise på modellfesten. Si at du stoler på han og håper og tror at han ikke vil gjøre noe dumt. Si at du er litt engstelig for at han skal danse for mye/flørte med modellene.Kanskje dere kan møtes etter festene sammen på byen? Og gå sammen hjem? Evt ta en drink sammen før dere går hjem? Kanskje du kan spørre hva han ville tenke om du skulle på en fest med muskuløse menn i bar overkropp sammen med en singel venninne? Ville han ikke blitt litt sjalu? Sjalusien kommer jo fordi vi er så veldig glad i den andre, ikke sant? Vi ønsker ikke at de skal gjøre noe dumt, for de er jo "vår eiendom" om du skjønne rhva jeg mener? Håper alt ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 For meg hadde dette vært helt uakseptabelt. Jeg vil ha en mann som ikke er interessert i å se på andre damer. Personelig er jeg ikke interessert i å se på andre menn. Jeg er sammen med verdens kjekkeste mann (ifølge meg selv) Og hvis han får meg til å føle meg ikke god nok er det over.
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Hei! Jeg må si meg enig med Bare Ine Klem
-Mariposa- Skrevet 8. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2007 Etter å ha tenkt mye på det i hele dag så har jeg funnet ut at det nok er ok. Sambo spurte hva som skjedde i går da jeg kom hjem i dag og vi var enige i at hun dama i går var blærete og kjip. Jeg sa han kunne gå på festen, men at han ikke måtte glo for mye på damene. Han var kjempesøt og sa han ikke hadde tenkt å få hakeslepp og sikle over platina og silikondamer. Men tenk om det er noen søte jenter uten silikon og med ekte brunt hår, sa jeg. Da lurte han på hva jeg var redd for, for han hadde jo en sånn søt jente hjemme, som både er jordnær og akkurat passe humørsyk (det siste sa han med et flir). Hmf, sa jeg. Jeg har mensen, jeg har lov å være humørsyk. Så fikk jeg en god klem og så er det egentlig greit. Jeg skal ut med to venninner og jeg håper at sambo og kameraten kommer inn til byen og møter oss før vi skal hjem. Ps, sambo hadde IKKE blitt sjalu om jeg skulle se på muskuløse menn. Han blir nemlig ikke sjalu for han skjønner ikke vitsen med det. Han kan bli lei seg, men ikke sjalu.
jenta fra havet Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Hei:) Det går sikkert bra. Jeg er utrolig sjalu selv..og vi jenter har jo en tendens til å bekymre oss og fantasere fram et "worst case scenario"..men så er det jo (heldigvis) sjelden SÅ ille.. Jeg er enig m Ine i at det er bra om dere møtes etterpå, og kanskje drar hjem sammen. Kos deg i morgen kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå