Piipii Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Jeg skal til jm i dag klokken 13.30, så tok jeg urinprøve når jeg stod opp og satte den i kjøeskapet. Går dette eller burde jeg ta en rett før jeg skal dra til henne?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Det er jo morgen urinen de helst ønsker, så jeg ville tatt med den du har i kjøleskapet.
Pinny og lillegutt Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Nå kan jeg være helt på tryne her.. Men skal ikke urinen være varm? Jeg opplevde i allefall at jeg måtte ta ny urinprøve en gang jeg var hos legen fordi urinen min hadde blitt for kald til å brukes. Men dette var når jeg leverte inn urinprøve for å bekrefte graviditet, vet ikke om det er forskjell fra hva urinen skal brukes til jeg?
Piipii Skrevet 8. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2007 Oj seriøst, trodde den skulle være kald jeg. Får kanjse bare ta den med og si at den har stått i kjøleskapet da.
Julie- Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Jeg fikk beskjed om å sette urinprøven i kjøleskapet om det tok tid før jeg kom, så tror nok det er riktig:)
Evab Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 I noen sammenhenger bør ikke urinprøven være eldre enn 2 timer, men jeg ville likevel tatt med den prøven du har med morgenurin i. Urinen som er eldre enn 2 timer, MÅ oppbevares i kjøleskapet fordi når urinprøven blir stående vil konsentrasjonen av flere komponenter endre seg. Siden denne endringen går langsommere i kjøleskap, er det viktig at urinprøven oppbevares i kjøleskapet. Enkelte tester er avhengig av at urinen har ligget i blæra mer enn 4 timer, og det er grunnen til at vi blir bedt om å ta med morgenurin. Lykke til hos jordmor!
Piipii Skrevet 8. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2007 Ok, godt å høre. Da tar jeg den med, så får jeg høre med dem:) Takk skal dere ha:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå