Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til jm i dag klokken 13.30, så tok jeg urinprøve når jeg stod opp og satte den i kjøeskapet. Går dette eller burde jeg ta en rett før jeg skal dra til henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo morgen urinen de helst ønsker, så jeg ville tatt med den du har i kjøleskapet.

Skrevet

Nå kan jeg være helt på tryne her.. Men skal ikke urinen være varm?

Jeg opplevde i allefall at jeg måtte ta ny urinprøve en gang jeg var hos legen fordi urinen min hadde blitt for kald til å brukes. Men dette var når jeg leverte inn urinprøve for å bekrefte graviditet, vet ikke om det er forskjell fra hva urinen skal brukes til jeg?

Skrevet

Oj seriøst, trodde den skulle være kald jeg.

Får kanjse bare ta den med og si at den har stått i kjøleskapet da.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å sette urinprøven i kjøleskapet om det tok tid før jeg kom, så tror nok det er riktig:)

Skrevet

I noen sammenhenger bør ikke urinprøven være eldre enn 2 timer, men jeg ville likevel tatt med den prøven du har med morgenurin i. Urinen som er eldre enn 2 timer, MÅ oppbevares i kjøleskapet fordi når urinprøven blir stående vil konsentrasjonen av flere komponenter endre seg. Siden denne endringen går langsommere i kjøleskap, er det viktig at urinprøven oppbevares i kjøleskapet.

Enkelte tester er avhengig av at urinen har ligget i blæra mer enn 4 timer, og det er grunnen til at vi blir bedt om å ta med morgenurin.

Lykke til hos jordmor!

Skrevet

Ok, godt å høre.

Da tar jeg den med, så får jeg høre med dem:)

Takk skal dere ha:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...