Gå til innhold

Fødsel eller KS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstera mi (som har samme beinbygning som meg) skulle føde vanlig, men etter nesten to døgn med rier og et knukket halebein fant de ut at hun var for smal til å føde og måtte ta KS. Jeg spurte min lege, men hun sa vi må ta ultralyd rett før fødselen for å finne ut hva jeg skal. Hun sa jeg kunne bli bredere under svangerskapet... Hm... ?? Hadde vært greit å innstille seg på en ting.... Noen som er i samme situasjon...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke i samme situasjon som deg,men har venninner som er det:)

Les litt om begge typer fødsel, og forbered deg på at keisersnitt kan skje.

Du bør vel håpe på "normal"fødsel,men hastekeisersnitt skjer og..

Så fint at legen din følger deg opp på det, høres jo bra ut å få ul rett før fødsel, så slipper du å presse på noe umulig og?

Lykkelykke til:o)

Skrevet

Takk for svar! :D Ja, er nok best å forberede seg på begge deler, men håper på vanlig fødsel foreløpig!! Lykke til til deg og, og nydelig bilde av lille prinsessa di :D Vår jente ventes den 9.12 :D

Skrevet

Hei. Jeg hadde forberedt meg på en vanlig fødsel forrige gang, men det endte med haste KS. Denne gangen skal jeg ta røntgen for å se om alt er normalt og de skal også måle babyen for å se om den er unormalt stor. Kan du ikke spørre når du er på ultralyd om du kan få samtale med en fødselslege og eventuelt røntgen av bekkenet ditt? Jeg ville tro at hvis søsteren din har hatt en vanskelig fødsel ville det kanskje være en god nok grunn til at du kan få røntgen. Jeg snakket med en fødselslege i dag, og hun henviste meg til røntgen som jeg skal ta ca. en måned før forventet termin. Det er ikke skadelig for babyen.

Jeg tror det kan være lurt å være forberedt på at det kan ende med KS. Jeg var totalt uforberedt, og fikk litt sjokk når ikke alt gikk som det skulle. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...