Gå til innhold

Hjelp meg å overbevise mannen min:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sønn som er fryktelig vanskelig når det kommer til soving!

På dagtid er det kun å trille i søvn som fungerer, og på kvelden er det amming i søvn i vår seng! På kvelden har vi også hatt runder med byssing, synging, stryking.. You name it!!

I går snakket vi om dette, vi vil så gjerne at dette skal ordne seg så dette skal vi ta tak i!

Men i den forbindelse kom han til å si at han føler at det er VELDIG unormalt at et barn på 6 mndr må ha hjelp til å sove!

Her mener jeg at det er mer normalt at de sliter i forbindelse med søvn enn at de kan legge seg og sove hvor som helst, når som helst! (Dette kan barnet til et vennepar av oss, kanskje derfor det føles mer normalt)

Men kanskje dere kan hjelpe meg til å hjelpe han til å forstå at sønnen våres er mer lik andre barn enn ulik? :)

Han mener det ikke vondt altså, det her er bare for morsomt! Og selfølgelig litt for min del...

Sånn som vi har slitt så må jeg innrømme at det går litt på morsfølelsen løs å ikke ha lært ham å sovne selv enda...

Så... Er det fler av oss der ute? :)

Jeg signerer som anonym for min manns skyld!

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kjenner med veldig igjen der... Har samme problemet med jenta vår på 6 mnd. Det er vedlig sjelden hun sovner selv, kanskje en gang i uken! Samboeren min mener dette er min feil, som har bysset og båret på henne hele veien... Han vil vi skal prøve denne skrikekuren, men det blir ikke aktuelt... Så det er jeg som sliter med legging hver dag og kveld. Håper det blir bedre etter hvert!

Skrevet

jeg vil si at en mellomting er "normalt"... de burde klare å sovne av seg selv rundt de tider, men går ikke det så gjør det du synes er riktig..

men alle barn er forskjellige og ingenting er "normalt"! noen trenger mye mere kos enn andre,andre mere oppmerksomhet etc

Skrevet

Du er ikkje åleine! Vi he ei jente so no e blitt 7 mnd. Og vi slit med det samme.. Om kvelden er det sjelden (!) vi får ho til å legge seg å sove uten pupp elle byssing. He prøvd alle mulige råd. Musikk, legge tidligare, legge ho seinare..osv. På dette området savna ei at ho bruka smokk! For føle at ho bruka meg til smokk for å sovne.. For ho er ikkje svolten. Men smokk nekta ho å ta dessverre..

He kje tatt ditte so tungt, e blitt rutine. Men ser at vi må gripe tak i det no vi også. Her me oss e det faktisk mannen min so ikkje syns ditte e nåke unormalt.. Hehe :)

Vi e klar for ferbers metoden no - håpe det hjelpe!

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde samme problemet med min første, denne gangen har jeg bevisst lagt henne uten stimulering av noe slag og det fungerer kjempefint. Sovner av seg selv. Gir mat en liten stund før legging og lar henne være våken imellomtiden.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Vil gjeeeerne ha flere fra alle med barn i alle aldre som sliter eller har slitt! Hjelper faktisk det her, jeg føler meg litt mindre alene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...