Gjest Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Hxn har en blålig tann, og tannkjøttet over er også blå. Er ikke noe hxn har spist, for det har vært der nå i 2 uker. Hxn har falt og slått overleppa 2 ganger, hvor det har blødd veldig fra leppa. Kan hxn ha slått tanna også?
mammmamia ** Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Ja! Ta en tur til tannlegen, det kan være en betennelse, og det kan være den må trekkes..!
Gjest Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Men det rare er at hxn slo seg for godt over 4-5 uker siden... Kommet først nå de siste ukene.
Bella Swan Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Datteren min har også en blå tann, hun slo munnen i sykkelstyret. Vi måtte en tur til tannlegen. Den ble ikke trukket, det gjør de bare hvis de får bettenelse.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Sønn min fikk også dette etter å dette på sykkel, tanna er vel da død.
mammmamia ** Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Ja, men det var det vi fikk beskjed om i sommer..! Lillegutt falt og slo leppa i en dørkant (AUU!) og halve tanna knakk. Så vi dro til tannlegen og hun sa at vi skulle følge litt med over de neste ukene, om den ble misfarget, virket mye løsere eller han hadde vondt skulle vi ta kontakt og så ble den mest sannsynlig trukket. Det er jo ikke noen fare å skade melketennene, men om han får en betennelse kan det plage han... Har han vondt da?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Sönnen til en veninne fikk blå tann for 1 år siden efter ett par fall. Tannen ble trukket nå ett år senere for NÅ ble det betennelse.
Bella Swan Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Det tok en stund før datteren min sin tann ble blå også, hadde nesten glemt ut at hun hadde slått seg.
alvis Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Han har nok slått tannen også. Gutten min på 2 år falt i sommer og slo tannen og leppen. Han fikk blå tann etter ca 2 uker men blåfargen har gitt seg litt så det er ikke så markant mere. Vi var hos tannlegen og det hun sa var att hvis barnet slår tannen er det naturlig at den blir blå (blod som rinner ned i tannen). Tannen kan dø helt eller så kommer den seg etterhvert. Barnet ska helst ikke spise noe hardt de første to ukene for å avlaste tannen. Tannlegen gjør ingenting med tannen så lenge det er en melketann og det ikke blir infeksjon i tannen. Hvis han får infeksjon vil han få vondt og klage over det. Da må tannen trekkes. Noen får ikke infeksjon, noen får det etter noen mnd andre etter 1 år sa hun. Hun sa også at MANGEN barn går rundt med blå fortann.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 En tann kan bli blå etter lang tid. Du bør sjekke om røtterne er skadet. Dersom tannkjøttet blir blå, KAN det være et tegn på det. Jeg tror jeg hadde ringt tannlegen med en gang og spurt om dere kan vente til han har time eller om den bør undersøkes med en gang. Godt det ikke er den permanente tannen som er skadet. Hilsen en med en blågrå skadet fortann som er rotfylt (voksentann).
Gjest Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Tannkjøttet er også blått... Jeg viste jo ikke at hxn hadde slått tanna også, så jeg tenkte ikke på å ikke gi han noe hardt og spise... Hxn klager ikke på at det gjør vondt. Men får høre med venninna mi, hun er tannsekretær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå