Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Jeg får ikke babyen til og ta flaske! Hun bare spytter smokken ut... Sutt ellers tar hun, men flaskesmokken og melka vil hun ikke ha. Og nå skal hun i bhg... Hun drikker melka om jeg gir med sprøyte eller glass. Så det er ikke melka hun ikke vil ha... Men hva skal jeg gjøre? Har prøvd alle flasker jeg har funnet, mam, avent, nuk. Både silikon tut og latex. Noen tips?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 ER jo noen babyer som ikke tar flaske, tror min gutt også er sånn - har ikke hatt suksess hittil. Men om hun drikker fra glass, så er vel ikke bhg noe problem? Hvor gammel er hun?
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Ehh, bruker vel helst tuttekopp eller vanlig kopp når de er så store at de skal begynne i bhg vel...?
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 er barnet over 6 mnd, noe min er, så hadde jeg gitt av tutekopp eller vanlig kopp. ikke noe vits i å drive med den flasken lenger da. de må jo lære seg å drikke av kopp, jo før jo bedre.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Hun er 6 mnd. Hun må begynne i bhg nå for jeg skal på skole. Går jo greit at hun drikker av kopp, men jeg tenker på hva jeg skal gjøre på natta. Hun vill ikke drikke av tutekopp heller, jeg må helle melka i henne. Ellers vil hun ikke ha. Hun vil bare ha pupp. Så på en måte så drikker hun ikke av kopp, men jeg heller det i henne fra en kopp.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 unnskyld meg, men en på 6 mnd i barnehage??? det hørtes ikke helt bra ut...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Unnskyld meg, jeg har et år igjen hvor jeg har ungdomsrett på videregående. Så derfor MÅ jeg på skole for å være sikker på at jeg får plass. Og unnskyld meg, jeg har en unge til. SÅ jeg må ta dette året nå for eldstemann begynner på skole (og må leveres kl 08.30, jeg begynner kl 08 så da kan jeg aldri levere han selv) og før jeg evnt blir gravid igjen. Vil ha flere barn. Og unnskyld meg for at jeg ikke fikk utdanning før barn. Forresten, det fikk jeg. Bare det at jeg tar omskolering nå!! Så unnskyld meg.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 herregud, ja jeg hadde nå aldri satt en på 6 måneder i barnehage. visste ikke at det gikk an engang.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Hva hadde du gjort da? Uansett så driter jeg i folk med holdninger som deg. Har en i nærmeste familie, og vet du hva? Hun endrer meningen sin etter 6 mnd som regel. Har hun sagt en ting, feks som du nå ang bhg, så kommer hun en stund etter og sier seg enig. Men hun er nå da så ydmyk at hun forteller hvor dum hun var den gangen... Men du er vel førstegangs mor og skal kun ha den ene du eller?
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 Jeg trodde, helt seriøst, at bhg ikke tok imot så unge babyer..? Har jobbet endel i barnehage, og vi har aldri hatt noen som er mindre enn 9-10 mnd. Men jeg har liksom aldri tenkt over at det er en nedre aldersgrense...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 studentbarnehager gjør det faktisk!! Og jeg tviler på at de som velger å ha et barn i barnehagen fra 6mnd lar de være der i mer en et par tre timer, og sikkert ikke alle dager i uken heller... Før i tiden hadde ikke mødrene permisjon lenger enn i tre mnd.. Tror det gikk helt fint med de små som måtte være hos dagmamma når mamma måtte på jobb igjen..
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Blir flere og flere bhg som har åpent for barn fra 0-6 år. Og det er en grunn til det. Flere og flere må tidlig ut i jobb. Her er det sånn at jeg fødte i januar, og skoleåret begynner desverre i august, så jeg må sette min baby i bhg. Uansett hvor vemodig det er. Jeg hadde 100% dagmamma, men så ringte bhg og sa hun fikk 50% der. Og en er dum som sier nei til bhg i dag.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 det er latterlig , en unge på 6 måneder trenger mammaen sin. jeg har planer om 3 barn og dette er mitt første, men jeg setter da ikke barnet i barnehage nå av den grunn! her i huset kommer barnets behov først, jeg i annen rekke. har også litt igjen av studier, men tar resten når jeg vet at hun er stor nok til å trives i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 Så du tror at du kan vente til eldstemann er i skole? Hvordan følge din 6 åring til skole når hxn begynner 09.00 og du selv begynner 08.00? Blir aldir et bedre tidspunkt.
2flottebarn;) Skrevet 8. august 2007 #15 Skrevet 8. august 2007 Jeg er utdannet førskolelærer og har jobbet i 10 år i bhg. Det går helt fint med sånne små i barnehage! Det er slettes ikke uvanlig! Synes du er fornuftig når du tenker på din utdanning, selv om det sikkert er tøft i kombinasjon med å være småbarnsmor! Det at du tar utdanning handler jo også om dine barns fremtid! Overhør disse over (spesielt anonyme som bare er ute etter å provosere)! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå