Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har nå kommet til det stadiet der alt skal puttes i munnen. Skal ta på alt og deretter er fingrene i munnen også. Er det da nødvendig å fortsette med å koke flaskene hennes?

Hva gjør/gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melkeflasker bør kokes i hele flaskeperioden, har med disse melkebakteriene å gjøre. :-)

Skrevet

Hvis du vasker dem i oppv.maskin, skal det være nok. Er jo bare at de tipper over en viss temperatur (60??)

Skrevet

Neida, du trenger ikke koke flaskene lenger!

Skyll dem godt i kaldt vann når måltidet er slutt og sett flaskene i oppvaskmaskinen - eller vask dem i godt varmt vann for hånd. Smokkene anbefaler jeg deg ikke å vaske i oppv.maskinen, det tærer unødig på dem og det kan dessuten sitte igjen små såperester som kan gi barnet mageproblemer. Det holder å vaske og skylle smokkene godt også, alltid kalt vann først. Men jeg kokte smokkene i en kasserolle på komfyren jeg, da, sånn innimellom - greit for samvittighetens skyld, liksom...

Barnet putter jo ting i munnen, som du selv sier, og dermed får det i seg mange flere bakterier enn tidligere, og det er bare bra - det utvikler immunsystemet.

Skrevet

Er det slike bakterier i nan? står på pakken at den er basert utelukkende på melk...

hun har ikke fått ku-melk enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...