Gjest Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 ..jeg har to gutter, og hører "hele tiden";Når kommer nummer tre, da? må jo få ei jente... venninna mi har to jenter, oger ikke i nærheten av å høre dette så ofte som meg... er flere av den oppfatrning at gutter er litt...annenrangs??? vei jeg ikke skal ha flere barn, men OM jeg skulle hatt enda en, er det ikke pga muligheten til ei jente javisst hadde det da sikkert vært moro med ei jente for å ha opplevd det og; men for barna må det være kjempekos å vokse opp med en eller to av samme kjønn som en selv....ja visst kan gutt og jente ha det bra, men jeg tør påstå søsken av samme slag muligens får kontakt på en annerledes, mer "venner-kontakt" (nei, slevsagt ikke bestandig...) - men det er egentlig en helt annen diskusjon...
Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Ja, gutter er annenrangs. Det har jeg også oppfattet. Det er ikke såååå stas med en liten gutt som med en prinsesse, kan skjønne. Jeg blir guttemamma til to - og er fornøyd med det. Kommer ikke til å få en til bare for å prøve på en rosa. Om man har en jente fra før, er det koselig å få en dukke til. Men om man har en gutt, er det jo litt trist at det ikke ble jente denne gangen..."Dere kan jo forsøke igjen" Denne holdningen irriterer meg egentlig.
Ulme Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men det ER sånn. Det er sikkert Tror at det er en slags tro om at mødre veldig gjerne vil ha en datter, for å ha en av sitt eget kjønn også.....kanskje det at kvinner forstår hverandre bedre og at en sønn aldri kan få et like nært forhold til sin mor som en datter kan? Selv har jeg en av hver, og har selvfølgelig aldri opplevt noe mas om nr 3.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 heeelt enig. åsså sååå flott med to turbotasser:-) stor aldersforskjell blir det mellom gutta dine???
Gjest Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Hvis jeg skal snakke for meg selv så må jeg si det at jeg hadde blitt like glad i de guttebarna jeg hadde fått som jentebarna og det hadde vært like sor stas uansett MEN hvis jeg hadde fått 2-3 gutter så hadde jeg nok prøvd å få en jente også. Jeg har så godt forhold til mamman min selv, vi er venninner og kan snakke om alt mulig sammen. Har inntrykk av at gutter ofte får litt dårligere forhold til mamman sin når de blir eldre og særlig etter at de gifter seg o.l. Kanskje sånn andre tenker også?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Det blir nesten 4 år mellom. håper det er ok alder, at de "finner" hverandre selv om de ikke er så tette. Eldstemann er veeeeldig rolig og snill av seg, så det går nok bra. Tipper jeg får et lite krapyl som nr to - en skikkelig turbo :-) Blir nok liv i leiren ja.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Det er ikke vi mammaene og pappaene som tenker sånn - men andre folk. Gjerne fremmede eller folk man ikke treffer så ofte.
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Og jeg som ønsket meg gutt :-)
Nicita73 Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Min sambo har to gutter fra før. Nå håpet vi på ei lita jente, fordi pappa`n gjerne ville oppleve å få en datter, og jeg fordi da ble jeg ikke eneste jenta i flokken.Men ut kom en liten nydelig gutt, som vi er overlykkelige over å ha fått,mens de rundt oss like gjerne kunne sagt,stakkar dere,neste gang kommer nok jenta. Ikke greit nei.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 ..men når jegf ser rundt i vennegjengen min, gjelder det av en eller annen merkelig grunn de guttene som har søstre...Altså sånn at mammaen da "puster lettet ut" over at hun har jente, og pleier kontakten der... Om jeg ikke greier å opprettholde god kontakt med guttene mne når de blir større, vil det oppleves som supertrist, og jeg skjønner ikke at det skal bli noe trøst at jeg da hadde hatt en datter å forholde meg til...uansett har jeg "mistet" gutta litt..
Gjest Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Skjønte det da var det jeg mente,, at kanskje de som sier sånt tenker ånn som meg, at en gutt har man til han gifter seg mens jenter har man for alltid.. Bare hør på hvordan mange her inne snakker om svigermødrene sine liksom :-S blir helt skremt jeg, tenk om jeg får en sønn en gang (noe jeg håper på) og han får seg en dame som nekter å besøke meg o.l.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Ja, folk sier mye rart uten å tenke særlig over det De som "bare" har ett barn får gjerne høre "men dere skal vel ha flere?"
Nurse80 Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Har også to gutter. Og når jeg blir frisk, så vil jeg gjerne ha et barn til! Håper jo på jente, men det er ikke derfor jeg vil ha et barn til! Godt søskenforhold er uavhengig av kjønn og alder. Jeg tror at det er mer styrt av personlighet.
Nurse80 Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 Det er bare tull at gutter har dårligere forhold til mammaen sin når dem blir voksne. Dei fleste menn som jeg kjenner, har et veldig nært forhold til moren sin! Tror heller ikke at dette er styrt av kjønn, men av personlighet!
Gjest Skrevet 8. august 2007 #15 Skrevet 8. august 2007 Har også to gutter og har hørt de idiotiske kommentarene selv. Jeg svarer at vi er kjempefornøyde med gutter, og skulle det bli en til ville jeg gjerne hatt enda en gutt... Og det mener jeg også. Jeg er ikke helt typen som drømmer om rosa tyll, for å si det sånn ;-)
1kar&1møy&meg™ Skrevet 8. august 2007 #16 Skrevet 8. august 2007 jeg tror du får samme respons dersom du har to jenter jeg. Når man har to av samme kjønn så er det som om folk mener man ikke er "hel" før man har et av det man mangler.....
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 er enig her ja! Etter at jeg ble gravid igjen denne gangen, er det mange som har spurt; ja, du håper vel på jente denne gangen? (har en gutt fra før) "Ehm... nei, det har lite å si for meg." Denne gangen er det faktisk mindre viktig for meg hvilket kjønn det er, enn det var med førstemann.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #18 Skrevet 8. august 2007 Jeg hører også den der, må få nr 3... får håpe det blir en jente lissom... ehm.... jeg bryr meg ikke om det hadde blitt gutt nr 3! hehe... Men jeg kunne gjerne fått en unge som ligna meg litt da hehe.... Guttene mine er som snytt ut av fedrene sin nese, hadde det ikke vært for at jeg hadde født dem hadde jeg lurt på om jeg var mora
mammmamia ** Skrevet 8. august 2007 #19 Skrevet 8. august 2007 Jaaa! MEN - det gjelder bare når de snakker til meg, til pappaen er det bare "yes, gutt, wohoo - et helt fotballlag!" og sånn i den duren..! :-P Vi har en av hver, og jeg begynte etterhvert å håpe at det kom en gutt denne gangen også, bare pga alle kommentarene "puuuh, det var bra det ble en jente da!" Fikk så lyst til å bare rope "HVORFOR DET???"..! ARGH! Hehe..!
hit og dit Skrevet 8. august 2007 #20 Skrevet 8. august 2007 Gutter er ikkje annenrangs for meg iallefall. Eg har alltid drømt om å få to gutar først. Jenta kom istaden, men det er stas det og. Kjønnet er viktigare før ein blir mor virker det som. Er det barnløse som kjem med slike kommentarer? Eg la derimot merke til at når eg sa eg ønska meg gut så var det mangen som syntes det var rart. Dei trudde det ville vera meir stas å ha ei jente eg kunne pynte i kjoler. Alle dei som kom med slike kommentarer var barnlause. (Som om eg kunne pynta nåke som helst med kjolar. Eg kan jo ikkje flette fletter ein gang) Eg har ikkje nåke tru på at ein mister sønnene sine til svigerdøtrer. Kanskje det skjer i nåken tilfeller, men eg trur ikkje det er ei typisk historie. I vå familie er det typisk med pappajenter og mammagutar. Eg forstår godt at du vert lei av kommentarane. Det er vanskelig å overhøyre slikt pisspreik. Uansett, kos deg med gutane dine du. Det er mykje morro med to gutar.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #21 Skrevet 8. august 2007 hei ikke barnløse som kommenterer slikt, faktisk er det en del jentemammaer... Føler nesten at de tenker sånn "stakkars" om meg..men må si meg enig med "spetakkel" over her; angående dette med rosa tyll.. Er nok litt "guttete" av meg selv, så kanskje derfor jeg synes det er helt knall med to superskjønne gutter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå