vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 HAr en sønn på snart 2,5år som bare sikler og sikler! Han må bestandig gå med smekke på, sånn at han ikke skal bli bløt på brystet, og bli syk! Men nå ser jeg at dette plager ham. Han blir "mobbet" for smekken i barnehagen. Noen som har opplevd det samme? Han har siklet så mye bestandig!
Gjest Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Min var rundt to år når han brått sluttet å sikle. Det skjer nok før du aner det :-) Et tips som vi brukte, var å kutte ut smekker - men heller bruke tørkle i halsen. Da ser det litt kult ut - og det er bare å legge noen igjen i hylla hans så kan de byttes etter behov. Det finnes også tøffe tørkler som har vanntett bakside. Har sett det på en eller annen nettside, men kommer ikke på hvor. De har også på www.krabat.no (egentlig beregnet på handicappede, men funker sikkert ellers oogså) En del kule design ihvertfall.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Det går jo også an å sy på plastfrotte bakside på vanlige halstørkler som du deler i to (to trekanter) om du er litt fingernem :-) Håper det ordner seg - ikke så mye å få gjort med selve siklingen, men det går jo an å gjøre hverdagen litt enklere for gutten - så han slipper smekkene.
Prinsemammaen Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Gutten vår har siklet som en gal siden han var 3 måneder. Han er nå 17 måneder. Sikler som en foss og må konstant gå med smekke. Ikke særlig fint. Men.... For en stund siden kjøpte vi en smekke på nettet som ser ut som et tørkle. Det er dritkult, og han blir kjempetøff i den! Husker bare ikke hvor vi kjøpte det. Kunne tenkt meg å kjøpe flere av dem selv. Søkt på nettet, men fant det ikke ut. Legger ut en link om jeg kommer på det... :-)
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 8. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2007 Så smarte dere er =) Tenker ikke så langt jeg
Gjest Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Exit har trekant "smekker" som er kjempe tøffe! Du får de i alle mulige farger! Vi har mange å min på 15 mnd er totalt avhengig av de!
jeg fant firkløvern Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Vi har et lignens problem hjemme med gutten vår som snart blir to. Har tenkt å ta det opp med helsestasjonen... tenkte kanskje det kunne være en grunn til det. Hørte fra noen som kjente en.... hehee...ja, at de hadde samme problem og de skulle fjernet mandlene. Det hadde visst en sammenheng. Nå vet ikke jeg om det er tilfelle, men jeg tenkte å ta opp problemet neste gang vi er der. Er så lei av å heeeelte tiden skifte smekk!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå