Brokade Skrevet 8. august 2007 #1 Skrevet 8. august 2007 Noen som vet hva det kommer av og hvordan jeg blir kvitt det? Har prøvd å smøre han inn med babyolje men d har ikke hjulpet.. har blitt verre... Vasker klærne med sensitiv såpe... Stakkaren ligger og vrikker og vrikker i senga for han klør slik...
Gjest Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Hm? Kan det være eksem? Lillemann har hatt eksem bak ørene og rundt halsen, men mer av typen sprekker og sår. Legen ba meg være obs på evt tørre områder ellers på kroppen. Prøv Repair, kjøpes på apoteket. Det er en fettkrem uten parabener.
Lykkekløver Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Kan jo være eksem eller allergi. Ville ringt helsestasjon og fått time hos legen der. Da kan dere få resept på hydrokortison salve å smøre på de mest utsatte områdene, lindrer kløen og normaliserer huden. Er det allergi så trenger dere jo litt oppfølging også.. Aderma Exomega er også en kjempe god krem å bruke, vi holder lillegutt sin eksem i sjakk med den fuktighetskremen, kjøpt på apotek.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Ja, den fra A- Derma bruker vi også. Veldig fin.
Gjest Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Se på om han har fått noe nytt å spise i det siste, har du begynt med grøt e.l. Ta det helt bort en stund, en til to uker holder for å se om det blir bedring, gjør det det holder du denne matvaren unna en god stund og prøver igjen når han er blitt eldre, over ett år. Du kan og prøve å smøre han inn med nattlysolje, hvis han trenger den vil den suges inn i huden. Send meg gjerne en pm med litt mer info, eks.: hva han spiser, eller evnt. du hvis han blir ammet. Første matvaren du kan mistenke er melk. Gode tanker
Rose69 Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Hei! Vi hadde samme problemet.Smurte han inn med Aderma Exomega (den feteste) morgen og kveld.Det forsvant da etterhvert.Denne kremen er bare fantastisk.Litt dyr, men det gjorde underverker.Nå har han silkemyk deilig hud :-) Enig med hun som nevner maten; det kan jo være noe han har startet å spise og som han ikke tåler? IKKE HYDROKORTISON! Dette lindrer kun KORT tid, så er det på'n igjen.Jeg har hatt eksem som barn, og vet alt om det. Det er bedre å forebygge! F eks med naturmedisin? Ringer du helsestasjonen får du bare beskjed om å bruke hydrokortison.Dette er fordi de ikke vet bedre dessverre. Se også forumet "eksem og allergi".Kanskje du får tips der? Og husk; ikke mykemiddel ved klesvask da ;-) Og forresten så kan eksem være arvelig.Har dere det i familien? Kommer ikke på noe mer akkurat nå jeg. Masse lykke til :-)
Brokade Skrevet 8. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2007 Takk for svar alle :-D Vi har ikke noen allergier i familien så det virker litt fjernt... Han begynte ganske så tidlig med vrikkingen.. kanskje rundt 3-4 mnd.. men det er ikke før de siste ukene at han har fått tørr hud. Først trodde vi kan vrikket fordi han ville sparke av dyna pga. varme.. men etterhvert tenkte vi at det kunne være kløing på ryggen - siden vi kjente da noen flekker med ru hud. Han er ikke rød, og det er ikke noe synlig.. men kjenner en over er det helt sandpapir aktig. Når jeg kjente igår var nedre del av rygg og mage slik. Har begynt med grøt og middag for ikke så lenge siden.. men han startet jo vrikkingen før den tid... og det er forresten bare kveld/natt ha vrikker. Han arvet noen klær som vi har brukt.. men trodde ikke det kunne være det. Skal ringe helsesøster og prøve de kremene som er nevnt her... takker...
mamma til to skjønne Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Prøv A-creme,det fungerer fint her i huset hvertfall. Hadde samme problemet.
jennifer Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Vi sliter med det samme,leste om Aderma Ex.som mange nevner her i etgammelt foreldre og barn,løput og kjøpte i går,og hun er allerede merkbart bedre i dag:)
Brokade Skrevet 8. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2007 Å det høres bra ut...! Skal kjøpe den idag jeg oxo:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå