Gå til innhold

Medisinsk abort? Noen som har tatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør for venninnen min, fulgte henne på sykehuset igår, da hun fikk den første tabletten som hun skulle svelge. I morgen skal jeg være med henne på sykehuset for å ta de siste tablettene som skal modne livmorhalsen hennes..

Idag, mens vi satt på stranden, så begynte hun plutselig å styrtblø, kom rimelig store mengder med blod, er dette vanlig?

Hun har hatt en med.abort før(2 år siden), og da blødde hun ingenting før den siste tabletten.

Også lurer hun på hvor lenge det er normalt å blø etter i mrg? Sist gang, så skjedde det noe, slik at det ble liggende rester igjen etter fosteret, og hun blødde enormt i over 4 uker, og måtte ta en "ny" abort, hun måtte da ta kirurgisk, for å skrape ut restene..

Så derfor har hun ingen normal opplevelse av hvor lenge man vanligvis blør etter en ukomplisert med.abort.

Takker for svar :-) Klem..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at man har tatt den første tabletten (for å stanse fosterets utvikling) blir man anbefalt å bruke bind frem til modningspillene (vaginalt) to dager senere. Det er fordi mange begynner å blø allerede etter den første pilla. Jeg skal derfor påstå at dette er helt normalt og ingenting å bekymre seg for:)

Det er vanligst å blø i 12 dager, og da også avtagende mot slutten. Selv blødde jeg i rundt 10 uker. Trengte ikke å ta utskrapning for hcg-nivået var så lavt det skulle være 4 uker etter. Det er ikke vanlig å blø så lenge, men det gjorde altså jeg:) Ingenting som gikk galt i ettertid forde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...