Gå til innhold

papirene til folkeregisteret..


Anbefalte innlegg

Skrevet

-der man fører på barnets navn , når får vi de? er det lenge etter ungen er født? og..når man ikke er gift.. bare samboende..er det vanlig at barnet får mors etternavn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss kommer papirene en drøy uke etter fødsel.

Gjorde hvertfall det ved min forrige fødsel, og søstern to siste.

 

Dere velger selv hva barnet skal ha til etternavn.

Ingen regler for den ene eller det andre.

 

Bortsett fra at det ikke går ann å ha to etternavn med de nye reglene uten bindestrek mellom. (Vi valgte å bruke mitt som mellomnavn, og fars som etternavn. Vi er gift)

Så må en velge navn en har tilknyttning til ;)

Skrevet

skal vi skrive under begge eller holder det med underskrift av en av foreldrene?

Skrevet

Jeg mener å huske at dere begge to skal skrive under papirene.

Skrevet

kan man ikke ha to etternavn lengere???

Skrevet

Du kan ha to etternavn, da må de være sammensatt med bindestrek, type :

 

Berg - Hansen

 

Velger dere feks Siri Berg Hansen blir Berg klassifisert som mellomnavn, mens om dere velger Siri Berg - Hansen blir både Berg og Hansen etternavn.

 

 

:)

Skrevet

hva skal det være godt for??

blir så oppgitt over hva denne 'staten' kommer opp med av regler etc..

har vel nedsatt en kommisjon med 10 stk som har utarbeidet denne regelen i et år nå da og lønnet dem godt...

har de seriøst ikke noe bedre å foreta seg??

oj..hormonell idag..?? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...