Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 -der man fører på barnets navn , når får vi de? er det lenge etter ungen er født? og..når man ikke er gift.. bare samboende..er det vanlig at barnet får mors etternavn?
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Hos oss kommer papirene en drøy uke etter fødsel. Gjorde hvertfall det ved min forrige fødsel, og søstern to siste. Dere velger selv hva barnet skal ha til etternavn. Ingen regler for den ene eller det andre. Bortsett fra at det ikke går ann å ha to etternavn med de nye reglene uten bindestrek mellom. (Vi valgte å bruke mitt som mellomnavn, og fars som etternavn. Vi er gift) Så må en velge navn en har tilknyttning til
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 skal vi skrive under begge eller holder det med underskrift av en av foreldrene?
alvis Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Jeg mener å huske at dere begge to skal skrive under papirene.
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 kan man ikke ha to etternavn lengere???
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Du kan ha to etternavn, da må de være sammensatt med bindestrek, type : Berg - Hansen Velger dere feks Siri Berg Hansen blir Berg klassifisert som mellomnavn, mens om dere velger Siri Berg - Hansen blir både Berg og Hansen etternavn.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 hva skal det være godt for?? blir så oppgitt over hva denne 'staten' kommer opp med av regler etc.. har vel nedsatt en kommisjon med 10 stk som har utarbeidet denne regelen i et år nå da og lønnet dem godt... har de seriøst ikke noe bedre å foreta seg?? oj..hormonell idag..??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå