CSL Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Lånte en baby bjørn forrige gang, men syntes ikke det funket så bra, var liksom litt redd for at babyen skulle sitte for lenge og få feil belastning på ryggen. Har kikket litt på bæresjal på nettet, men ser at det fins mange ulike typer (elastisk sjal, vevd sjal, bæreslynge og mange flere). Ser for meg å bruke det fra nyfødt og oppover. Er det elastisk sjal som passer best da? Er det vanskelig å lære seg ulike knytemetoder?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Du kan jo besøke forumet på tettinntil.com!:-)
CSL Skrevet 7. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2007 Takk, har vært der. Fin side. Har lest veldig mye på nettet, men det hadde vært greit å få tips fra noen som faktisk har prøvd det.
Noddy78, en av hver! Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Jeg har desverre ingen erfaring men etter å ha lest overalt på nettet om det har jeg tatt mot til meg og bestilt et. Gleder meg veldig til det kommer i posten i løpet av neste uke! Tror jeg skal låne en dokke av stedatteren min så jeg får øvd meg litt på teknikker før den lille kommer! Genial at man kan bære på så mange forskjellige måter også! Snakket med ei som hadde brukt det fra starten av og hun hadde tilogmed kunnet amme mens hun drev med andre ting, høres kanskje litt stressende ut, men hun var i matbutikken da sulten meldte seg for den lille og det hadde gått så fint! Lykke til!
Guttemamma x 3 Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Har prøvd litt av hvert på Storebror; Babybjørn, ringslynge, elastisk sjal, lommeslynge og Mei Tai. Til Lillebror satser jeg på elastisk sjal og lommeslynge i begynnelsen. Det er de to alternativene jeg synes det var lettest å komme i gang med. Lommeslynge egner seg godt til kort-bæring (f.eks. i butikken), mens elastisk sjal fordeler vekta på begge skuldre slik at du kan bære på langtur. Etterhvert blir må jeg sikker prøve vevd sjal til ryggbæring og selvfølgelig Mei Tai som jeg synes er utrolig praktisk til større barn. P.s. på www.tettinntil.com finner du mønster på hjemmesydd lommeslynge og Mei Tai, m.m. samt et bruktmarked hvor du kan få kjøpt pent brukt bæreutstyr. Hvis du blir med på bæretreff kan du få prøvd litt forskjellig før du kjøper så du slipper å gjøre bomkjøp.
Gjest Ut på tur Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Vi har ikke begynt å bære enda, men har pakket det elastiske bæresjalet i sykehusbaggen. Vi blei frelst etter å ha fått demo på foreldre og barn messa. Spesielt gleder pappaen seg til å bære. Med elastisk sjal og banet i froskestilling (knærne opp og ut) så kan man bære fra dag en og så mange timer man ønsker (og babyen ønsker) Hun tipset far om at når han kom hjem fra jobb så kunne han bære "hele kvelden" for ungen sover like godt i sjalet som i sengen. Kjenner en som bruker sjal og hun bruker det masse både på shopping og når hun ønsker å få gjort noen ting hjemme samtidig som ungen gjerne vil sitte på armen. Små barn kan vistnok bæres så mye man vil uten at de blir bortskjemte Hun på demoen anbefalte ringslynge eller bæresjal til nyfødt, men som en annen her sier så er det bedre for den som bærer med sjal i forhold til belastning. Har du bekkenløsning eller ryggproblemer er det vist bare sjal som gjelder. Hun sa at vevd sjal var greit å vente med til omkring 1/2 års alderen. Husk å stramme sjalet godt nok unegn skal sitte fast, og med elastisk sjal blir de ikke klemt istykker Hun som holdt demoen sa også at man kunne amme i sjalet. Må jo være veldig paktisk ute på offentlig sted tenker jeg Vi gleder oss veldig til å bære Lykke til
CSL Skrevet 12. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2007 Takk for svarene. Har nå bestilt et elastisk bæresjal Moby D fra lotusbarn.no i sjokoladebrun farge. Etter å ha lest litt om ulike typer elastiske sjal fant jeg en side på tettinntil.com hvor mange mente at det beste var å finne et sjal man syntes var fint for da var sjansen stor for at man anstrengte seg litt ekstra for å lære seg å bruke det. Gleder meg til å få det og snart bruke det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå