Gjest Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Jeg har nødt til å begynne på skole til høsten 2008.. En av grunnene er fordi jeg ikke vil få alt omgjort til lån! (permiterte meg da jeg ble gravid) Egentlig vil jeg være hjemme med Emil til han er 2, for så og sende han i bhg. Hadde vært så deilig å ha han 1 eller 2 dager i uka til neste høst... Så hadde jeg jobba de dagene han er i bhg.. For penger har vi nødt å ha. Men vi har nødt til å ha han der 100 %... 1 1/2 år og fulltid i barnehage. Synes det er helt horribelt jeg... Noen som kan gi oss tips og råd...?
BettyBoob Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 min er straks 17 mnd og begynte i bhg på torsdag. han storkoser seg! jeg jobber 50% så har mulighet til å hente han tidligere noen dager i uka da han hadde kjedet seg hjemme med bare meg nå. han elsker andre barn og jeg mener han har godt av å sosialiseres litt, så jeg synes ikke det er horribelt. hadde det vært snakk om en 10 mnd gammel unge, synes jeg det er for tidlig (for min del da).
meg & to små vampyrer Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Har ikke noen tips, nei. Vi må nok sende vår i barnehage så snart plassen er ledig (oktober en gang) og han er da 13 mnd bare. Men vi har ikke råd til at jeg eller mannen skal gå hjemme, så hva skal man gjøre...
___ Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Har vel bare et råd å komme med om dere ikke vil ha ham i barnehage så tidlig og du må studere fult. La pappaen være hjemme i steden for deg. Han har krav på et år permisjon fra jobben han også.
Gjest Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Nei, han har ikke iom at han bare har jobba der i 5 mnd
___ Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Det tror jeg ikke har noe å si. Sjekk det nøye hvis det er aktuelt.
Gjest Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Åååh... Da må vi få sjekka det opp! Finner man sånn info på navsidene?
___ Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Det er mulig, men ta ikke informasjon dere får derfra for god fisk. De bommer litt for ofte på rettighetene deres. Prøv å sjekke lovverket selv. Er mannen din fagorganisert vil det enkleste være å spørre fagforeningen. De har greie på sånt.
___ Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 les for eksempel arbeidsmiljølovens § 12-5. http://www.lovdata.no/all/hl-20050617-062.html#12-3 Den sier ingen ting om at han må ha vært ansatt en viss tid.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 Åssen skole er det snakk om forresten?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. august 2007 #12 Skrevet 8. august 2007 Kan du ikke ta det som privatist da? Alle eller noen av fagene.
Kamomille Skrevet 8. august 2007 #13 Skrevet 8. august 2007 Det er ikke NAV som styrer dette! Alle med barn under 3 år har krav på inntill 1 års permisjon uten lønn (altså hver av foreldrene har krav på inntill 1 år etter at den vanlige fødselspermisjonen er ferdig) - det føler av arbeidsmiljøloven som du kan sjekke selv på www.lovdata.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå