Gå til innhold

Hva er for høy feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mathias har hatt feber siden søndag nå. Har liggi på 40 grader stort sett. Men nå i dag har han 40,8. Ringte legevakta for å høre hva vi skal gjøre.. Blir jo litt usikker. Men fikk bare til svar "Gi mye drikke, gi paracet og kom hvis feberen blir for høy" Spurte hva for høy feber er, men det fikk jeg ikke noe svar på...

Så, noen her som vet hva som defineres som for høy feber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du når 40-tallet så er det i alle fall høy feber, etter min definisjon! Mange småbarn takler 40 i feber greit, men 40,8 mener jeg er kjempehøyt! Jeg ville dratt på legevakta pr. omgående!

Skrevet

gutten din har "høy feber" nå! legevakta....

Skrevet

Ja, jeg synes også 40,8 er veldig høyt, men det syntes tydligvis ikke dama på legevakta... Har gitt han paracet nå da, så da synker den vel litt..

Skrevet

Jeg snakker av erfaring her:

for to uker siden på tirsdag fikk Snuppa 38, et eller annet

onsdage gikk den ot 39, og torsdag var den 40+

torsdag kveld var febern 40,8

da rignte jeg legevakten på Bærumsykehus, og de sa at jeg måtte komme med engang (nb: høy feber tross paracet, bading, drikke)...du ville ta en CRP test (for å måle white blood cell count, for se om det er noen infeksjoner). hennes var høy.

Fredag ble snuppa innlagt på rikshospitalet...i 6 dager med intravenøs antibiotika.

Mitt råd: dra til legevakta,..uansett det skader ikke

lykke til

Skrevet

også, selv om febern sinker litt, han har sannsynligvis en infeksion (siden han er varm siden søndag)..en paracet ville bare ta vekk symptomene..

DRA TIL LEGEVAKTA

Skrevet

Takk for svar... er litt i tvil da.. Mathias sover nå, vi har 45 min å kjøre til legevakta, så vet ikke om det kanskje er like greit å vente til i morgen og dra til fastlegen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...