Slettes Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Trenger seriøst mange tips om dåpsgaver, familien maser non stop.. Takker for svar på forskudd!!
<3 3 tette <3 Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 teppe fra my-babyplaid.dk sparebøsse ramme med fødselsdato vekt osv gullarmbånd m navn smykker smykkeskrin sølv teskjeer i et mønster så dere samler til barnet er voksen barnefond dåpsattest holder min første tann , hår, i sølv (vi har i børstet) fotoalbum bunadsølje lifestone penger vet ikke om du ble klokere men vi har blitt glad for slikt vi har fått be de ikke gravere det i tilfelle dere får flere av en ting :-)
snartmammapåny Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Det kjekkeste vi fikk var vel sangbøker og eventyrbøker. Så finnes det et eldorado av diverse sølvting som er "beregnet" som dåpsgave. Dåpsatest holder, min første tann boks, min første hårlokk boks, sparebørser, slikt fat til å ha på veggen, bestikk, kopp, Men personlig så synest jeg det er bedre å få bøker, de har man litt mer glede av enn en sølv kopp. Vi fikk og en del penger, så de kan småen kjøpe ting for om han skulle trenge noe spesielt.
Nilu♥ Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Hei hei! Siden dåpen vår nærmer seg nå (neste helg) tenkte jeg at jeg kunne svare på dette spm... Vi ha ønkset oss: Et gullarmbånd- syntes han må ha et minne fra dagen Et fotball smykke i gull og et stoff i hvitt som jeg ikke kommer på. og et stoff i svart....skikkelig fint....liten fotball....- dette også et minne Sangbok- jeg har glemt alle sangene vi sang da jeg var liten Eventyrbok- har også glemt eventyrene en liten CD-spiller- han elsker musikk, og jeg tenkte det kan være greit å venne han til å ha den på før han sovner.... Ellers penger- da vi er stundenter begge to, og ikke har råd til å sette inn barnetrygden på koto til han hver måned. Og lekegrind! Vi får også sølvbestikk og sølvfat med gravert inn navn, født og dåps dato ++. Dette er fra tradisjoner i familien... Håper du fikk noen tips! Lykke til med dåpen:)
fiona71*2pp Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Forsølving av den første sutten, de første skoene, o.l.
Slettes Skrevet 7. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2007 YPPERLIG... Takk for masssssssse gode tips som kan meddeles familien før barnedåpen neste helg..
askeladda Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Synes det er kjekt med bøker som "den store barnesangboka" og lignende. Det er jo ting man får bruk for. Ikke dumt med penger heller som man kan sette inn på en konto til barnet, eller et pent barneservise. Jeg har absolutt ikke sansen for ting som "min første melketann", eller sånne sølvrammer med bamse og inngravert dato. Og annen dåpsnips. Men det er jo smak og behag da.
rødblåoggrønn Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Barnestol Bergans ryggsekk for barn Pledd
SnikkSnakkSnakketøy Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Kan anbefale varmt www.malurten.no og bestille håndmalt stol eller benk ... til poden. De er kjempefine, vi har både gitt bort selv, og fått. solide og tåler en trøkk - og ikke minst nyyyydelig malt. du kan selv velge hva du vil ha av farge og motiv innenfor det hun har malt. vers til stolsetet kan du også velge.
kristin2 Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Vi har jente og fikk en del smykker til dåpen. Noen barnesmykker med emaljert sommerfugl og marihøner, et rosa glasshjerte, men også to forskjellige gullhjerter med gullenke. Et rosa emaljert hjerte med gullenke. Et kjempesøtt armbånd med emaljerte blomster. Alt er egentlig smykker hun også kan bruke når hun blir voksen, spesielt gullhjertene. Fikk også bundadsølje til barnebunad. Av mormor og morfar fikk hun en flott gullmedaljong (sånn man kan ha bilde inni) hvor navnet hennes og dåpsdagen er inngravert. Fikk selv et sånt smykke av mine besteforeldre som jeg er veldig glad i og som jeg bruker mye den dag i dag. Vi fikk også noen bøker og sangbok, noe som er kjempeflott å få. Fikk bl.a den store boka om Ole Brum, den store boka om Knerten og den store Alf Prøysen boka. Fikk et lekkert innrammet aplikert bilde med blant annet navnet hennes på som henger over senga hennes. En kjempefin tegning/aquarell som en venninne av broren min hadde laget. Dette skal vi ramme inn og henge over senga hennes. To forskjellige barnebestikk i sølv (skje og gaffel) Klokkeskje som vi skal gravere inn fødselsdato, vekt, lengde og klokkeslettet hun ble født. Fikk også to prinsesseskrin og et et sølvskrin som det står mine første smykker på. Dette er små søte skrin som vi kan ha smykker oppi, eller første tann, hårlokk etc) En veldig flott gave var et skikkelig flott stort smykkeskrin i skinn. Et smykkeskrin hun kan ha til hun blir voksen. Veldig kjekt å få for da har vi et sted å oppbevare de flotte smykkene og småskrinene hun fikk til dåpen sin. Alt i alt så fikk vi utrolig flotte gaver så vi som foreldre ble helt overveldet begge to Kommer ikke til å bytte noe av det da vi syns hver av dåpsgavene er spesielle og et minne fra de/den som ga henne det.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 Eventyrbok Sangbok Barneservise (f.eks Karius og Baktus eller lignende) Barnebestikk i stål (hyggelig med sølv, men det blir jo ikke brukt i det daglige, stålbestikket derimot bruker vi hver dag!) Tripp-trapp-stol Ullfleece-pledd fra nøstebarn (ønsket oss juniorstørrelse så hun kan ha glede av det i flere år enn hun kan med et baby-teppe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå