mammamammamammamor Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 drikkevatnet altså til unger over 1 år bør en gjøre det, eg har ikke gjort det me har ganske godt vatn her me bor da
SuperGlad Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Ja det bør man. For å unngå magetrøbbel. Kokte vannet til snuppa til hun var 6 mnd jeg.
mammamammamammamor Skrevet 7. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2007 selvfølgelig til dem som er så små. eg lurte på om det var lurt å koke det til 1,2,3 åringer. eller er det unødvendig arbeid.
Duracellgirl*prøver* Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 vi har vann fra privat brønn så her har vi ikke kokt vannet.. ikke siden han var 1 år sånn ca ihvertfall. da han var baby bodde vi et annet sted med off vann.. da koket vi det ja.
♥Tullerusk♥ Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 Sluttet å koke drikke vannet når gutten fylte 6mnd, på dagen... Men når han fikk mme (var visst veldig glad i den) så kokte jeg jo vannet...hehe...sier seg selv det...=o)
Musa *4 perfekte gutter* Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Aldri kokt vannet til de små jeg... De sier det ikke er noe vits, for drikkevannet vårt er som regel helt topp... Noen steder må man vel koke,men... Jeg kokte vannet til mme, men det var fordi da blei det varmt fortere liksom.
pandabjørn Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 det er ikke nødvendig å koke vann til de små når de er over 1år...det er bare bortkasta tid...vannet er som regel bra over alt...
Gjest Skrevet 8. august 2007 #8 Skrevet 8. august 2007 Da mini begynte å slikke på gulvet slutta jeg å koke vannet.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 Vi sluttet med det litt etter halvåret. Jeg tror ikke at vannet nødvendigvis er så bra i Norge, uansett privat brønn eller off tilknytta vannverk. Og vannkvaliteten varierer veldig med værforhold og sesong... MEN, jeg tror det er lurt å venne barna til det vannet som er. Man bygger jo opp motstand mot de bakteriene man inntar daglig.
prøvekluten+3små Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 kokte vannet til førstemann til ca halvåret vi,mens til andremann skutta vi å koke flaskene kanskje ved fire mnds alder..og skal sies,aldri hatt en unge som har vært så lite sjuk som han! kan telle på en hånd de gangene han har hatt feber,og han er i dag 2,5 år..ikke engang da alle i fam.bhg hannes fikk vannkopper,blei han sjuk! fatter ikke at det går an! men til poenget: tror ikke du gjør barnet noe tjeneste med å koke vannet så altfor lenge..er som andre sier her,at vannet i norge er generelt veldig bra,og ungen skal danne seg et immunforsvar og..det får de ikke om man driver og skal sterilisere alt
Erisa* Skrevet 8. august 2007 #11 Skrevet 8. august 2007 Etter 1 år ville ikke jeg gjort det. Viktig for barnet å utsettes for litt normale bakterier også, slik at immunforsvaret bygges opp. Barn skal ikke overbeskyttes mot sånn heller. Så lenge vannet er trygt nok for deg, vil jeg tro det er trygt nok for barnet. Nå snakker jeg ikke om spedbarn, naturligvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå