tyra808 Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Har nettopp fått vite at jeg er gravid,men det er fortsatt veldig ferskt bare 3 uker på vei.Men har masse tanker i hodet på hva jeg skal gjøre,siden jeg har kommet inn på sykepleier studiene nå i august.Veldig mye blannede følelser siden jeg har lyst å begynner på studier,men vet ikke hvordan dette blir i forhold til termin i april.Hvis ikke noe skjer underveis...???? noen som har noen råd ???
~Roskva~ Skrevet 8. august 2007 #2 Skrevet 8. august 2007 Hei, ser du ikke har fått noe svar ennå. Nå er det ikke såå vanskelig å få barn mens man studerer. Du har krav på svangerskapspermisjon fra studiene, og støtte fra lånekassen under permisjonen. Du få også engangsstødnad fra NAV. Jeg synes du skal gå inne på lånekasen sine hjemmesider, og se hva de sier om studier og graviditet. Du kan også eventuelt ringe lånekassen der du studerer, og legge saken frem for dem. Jeg er ikke helt sikker på hvor lenge du må ha studert for å ha krav på støtte fra lånekassen under permisjonen. Det er klart at det er et annerledes liv å være student med barn, enn uten. Studietiden din blir begrenset ut fra den tiden du har barnehage/dagmamma, og du må tilpasse barnepass til de periodene du skal være ute i praksis. Men de færreste studenter jeg har kjent i mitt liv har brukt så mye som en hel arbeidsdag på studier, hver eneste dag. Du får tid nok til å få gode karakterer, hvis du bare bruker tiden du har til rådighet effektivt. Jeg synes du bør ta det med ro et par uker, og sette deg inn i hvilke rettigheter og muligheter du har, før du bestemmer deg for hva du skal gjøre. Du har fremdeles god tid til å bestemme deg, vær sikker på at du velger en løsningen som blir rett for deg!! Lykke til :-)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Gratulerer!!! Vil bare si at for å få støtte fra lånekassen må du studere helt frem til 3 uker før termin (i teorien). Siden du får barn i april vil du motta fødselsstipend fra og med 3 uker før fødsel, og lånekassen krever ikke at du avlegger noen eksamner de semesterene du mottar fødselsstipend:) Lykke til!!
tyra808 Skrevet 8. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2007 ok tuuusen takk til dere begge,jeg skal undersøke litt.=)Vet jeg kommer fram til riktig løsning....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå