Gjest Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Noen som har gode råd når babyen ikke får bæsjet, og har mageknip? Jeg har prøvd amme te mot luft i magen, stimulert der nede for å sette igang systemet, masserer magen... Jeg har også ungått å spise melkeprodukter, frukt, løk, kål +++ Er jo veldig vanskelig å vite hva han reagerer på, å han er bare 1 måned, så da kan jeg vel ikke gi sviske eller malt på noen måte heller? Hvis ingen har noen gode tips bør jeg nok dra til helsestasjon med han, men jeg måtte bare høre her først:)
Gjest Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 njaaa, ble litt i tvil her, du kan jo pumpe deg også putte oppi en halv t-skje med sviskesaft i morsmelk, eller noe!?
Anne-B. Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Er dette noe som gjentar seg, feks skriking hver kveld? Da kan det jo hende at det er kolikk, og da kan kiropraktor eller en fotsoneterapeut være til hjelp. Tar tid å få systemet i gang for noen babyer. Jeg fikk tips om å spise havregrøt eller koke suppe av havre og drikke det, samt solbærsaft, fordi det inneholder viktige næringsstoffer. Hadde det vært på sensommeren, hadde terapeuten sikkert sagt at jeg måtte spise solbær, siden den er moden i disse dager. Uansett, å dra på helsestasjonen er en fin ting og
Gjest Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Altse jeg syns noen flere burde svare før du gjør det , men en halv t-skje kan da ikke være så farlig. er ikke sikkert det hjelper så mye heller med bare en halv. Men..ja, du kan jo prøve vist det bare er 1-gangs tilfelle. tror jeg hadde vurdert det. Sviskesaft er jo ikke det verste.
Gjest Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Han har ikke vært sånn tidligere, bare nå de siste par dagene, siden at han ikke har fått bæsjet. Uff, håper virkelig han slipper å få kolikk, stakkar!! Men havregrøt og solbær står på handlelisten til i morgen, så får vi se om det hjelper! Takk for tipsene:)
Gjest Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Men husk, når di er så små så kan det gå leeeenge mellom hver gang da. Opp til en uke er ikke uvanlig.
Gjest Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Kan det gå så lenge? Det viste jeg ikke... Godt å høre, nå er jeg litt mer beroliget iallefall:) Er kansje ikke så "farlig" som jeg trodde, men sikkert ganske ubehagelig for han stakkar.
gullet kom 03.07.07 Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 skal ikke gå mer enn 3 dager mellom hver avføring... da er det noe gale... det fikk sambo beskjed om av de på barneklinikken.. datteren hans hadde ikke avføring og legen sa det var normalt og på det 8 døgnet kjørte han rett på bk... hun hadde fått forstoppelse.
meg & to små vampyrer Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 Får han morsmelk eller erstatning? Om han bare ammes kan det gå opp til 10 dager og slikt uten at det er farlig:) Men om han får erstatning er det vel 3 dager, ja. noen helt små går bare veldig sjelden uten at det er noe galt med dem:)
Gjest Skrevet 7. august 2007 #11 Skrevet 7. august 2007 Han får morsmelk. Da kan jeg vel vente å se hvordan det går, men jeg ringer nok hs på torsdag hvis ingenting har skjedd da, bare for å være helt sikker:)
meg & to små vampyrer Skrevet 7. august 2007 #12 Skrevet 7. august 2007 Ja, ring lege eller hs om du er usikker:)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 7. august 2007 #13 Skrevet 7. august 2007 Sukkervann! 1-2 ss sukker i 1 dl. kokt vann. Gjorde underverker her om han hadde vondt i magen. Virket som han fikk til lettere også når han ikke hadde smerter!
Gjest Skrevet 7. august 2007 #14 Skrevet 7. august 2007 Nå kommer sikkert verdens dummeste spm, men æ regne me d e han som ska drikk det...eller?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #16 Skrevet 8. august 2007 Det noen skriver over her om at de skal ha avføring hver 3. dag er iallfall bare tull: Kan være noen unger blir fortoppa da, men ikke de aller aller fleste. Om du fullammer, så er det like vanlig å ha avføring hver 14. dag som flere ganger om dagen
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 ja han skal drikke det, helst lunka! 2-5 ml. ville jeg prøvd til å begynne med (gav som regel 3 og økte litt med alderen) Engangssprøytene er veldig fine og bruke til det!
mamma til to skjønne Skrevet 8. august 2007 #18 Skrevet 8. august 2007 Prøv sukkervann. Du har ikke noe å tape å prøve hvertfall. De gangene nurket har hadd vondt i magen ,har jeg gitt sukkervann,og etter noen minutter har det vært rene fyrverkeriet... Prøv og legg han på magen over knærne når du sitter,og maser litt på ryggen.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 8. august 2007 #19 Skrevet 8. august 2007 Min gutt på 7 uker sliter oxo med magen, jeg dupper smokken i sukkervann når han er urolig, da kan jeg drøye d litt istedenfor å gi alt i en sprøyte, d funker bra og han roer seg, selv om ddet er bare litt på smokken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå