Frk.Forvirret Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Jeg har fått det av legen, som hjelp til at jeg svetter så mye på kroppen, men ser i pakningsvedlegget at tablettene brukes mot smerter her og der og depresjon m.m Og mot svette??? Stemmer sikkert siden jeg har fått dem av legen, men er litt usikker. Ganske mange kjedelige bivirkninger som kan oppstå(men dt er det jo gjerne av de fleste medisiner...). Hva bruker du Lyrica for og hjelper de? Bivirkninger?
Gjest Skrevet 8. august 2007 #3 Skrevet 8. august 2007 Det hørtes rart ut - sikker på at Apoteket har gitt deg rett medisin??
alvis Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 Jeg jobber på sykehuset og vi gir endel Lyrica til pasientene våre. Vi bruker det som smertestillende til pasienter med kroniske ryggsmerter, utslitte hofte- og kneledd og fantomensmerter ved amputasjoner. Det kan gott hende du fått Lyrica for svette. Mangen medisiner brukes sån. F.eks. en del epilepsi medisiner brukes som smertestillende. Det kommer ann på doseringen. Hvor mangen mg av tbl skal du ta?
Frk.Forvirret Skrevet 8. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. august 2007 Bombesikker på at det er rett medisin, ja. Det står også at de brukes mot epilepsi, forresten. Tar en tablett morgen og kveld, den minste dosen. Men kunne øke opptil maks 300 mg pr. dag hvis virkningen ikke var god. Har bare tatt en tablett i dag, så det er litt tidlig å si ennå om doseringen er riktig.
alvis Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Ja, det er nok rett medisin. 75 mg er jo liten dose. Håper det hjelper.
soria moria og nurket Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Kort fortalt så påvirker lyrica sentralnervesystemet, det er helt sikkert riktig medisin :-) Har vært borti det en del i forhold til kroniske smertepasienter, har flott effekt der som regel.
Råttatui:) Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Bruker Lyrica som stemningsstabiliserende. Har bipolar lidelse
lionkittens Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har brukt Lyrica da jeg har kroniske neurologiske smerter - Trigeminus nevralgi . Jeg har ikke hatt noen bivirkninger. Ved alle bivirkninger skal man jo snakke med legen sin =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå