Gå til innhold

Hvor mye skal jeg gi i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

En vennine/bekjent av meg skal gifte seg, og jeg tenkte jeg skulle gi penger i gave. Hvor mye skal jeg gi? Jeg skal ikke i bryllupet. Er ikke så nære venner liksom.

Håper på mange svar!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

500 kroner syntes jeg er passende:)

Skrevet

300 kr er nok når det ikke er en nær venn og du heller ikke skal i bryllupet!

Skrevet

Eg ga en gave på ca 200kr til en skolevenninne av meg.. Har ikke snakket med henne på noen år, men ville gi en liten oppmerksomhet.

Nå til helgen skal jeg i bryllup, og har da kjøpt en gave til 500 kr. Hun som gifter seg er en god venninne av meg, og skal være min forlover når jeg gifter meg neste år.

Vi kunner sikkert kjøpt en dyrere gave, men akkurat nå har vi ikke råd til det.

Skrevet

Jeg synes at dersom dere gir 500 kr eller mindre er det like greit å kjøpe gave. Minimum 1000,- , men det er bare min oppfatning

Skrevet

jeg hadde nok gitt rundt 300,- hvis jeg ikke var bedt i bryllupet...hadde jeg vært bedt hadde jeg gitt 500,- !

synes 1000,- er alt for mye hvis man ikke er bedt i bryllup da, det synes nå jeg :)

Skrevet

Ville kjøpt noe for rundt 200-300 kroner. Hva med en vase med inngraverte navn på? De har fine hjerteformede faser på Tilbord for ca 150 kroner. Gravering utenom!

Skrevet

Jeg ville gitt 500 om jeg skulle dit, så da er vel 300 passende når du ikke er bedt. (Er du bedt men ikke skal dit, ville jeg gitt 500...)

Gir du alene? (høres sånn ut da...) Hvis du gir som par, ville jeg doblet.

Skrevet

Jeg fikk en gave til 300,- av min forlover jeg, så det er tydelig at folk har ulik standard...;)

Om du ikke er invitert til bryllupet, ville jeg gitt rundt 300,- tror jeg.

Vi fikk en pengegave til 200,- fra fjærn slekt, og reagerte ikke på at det var lite det heller. Kommer helt an på relasjonen, synes jeg.

Skrevet

Vi fikk 500 av de fleste vennene våre, men vi fikk også mindre summer som f.eks 250 av fetteren til mannen min (og det var fra hele familien hans). Synes det er tanken som teller , jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...