Gå til innhold

Ang tilvenning av grøt......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann på 4 1/2 mnd er nå blitt urolig på nettene. Han har alltid sovet hele natta, men nå er det imidlertid slutt på det. Ble rådet av hs å starte med grøt. Ga han kun en skje første kvelden, og det samme andre kvelden.... Har startet veldig forsiktig, men lurer på hvor fort dere har økt på mengden? Ble også rådet til å gi han grøten på formiddagstid i starten i tilfelle han skulle få magesmerter i tilvenningsperioden. Han har allerede blitt roligere, men er fortsatt usikker på mengden grøt.... Han synes nemmelig det er kjempegodt, så han kunne nok spist myyyye mere. Vi gjerne høre deres erfaringer omkring dette :o) På forhånd takk :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan dessverre ikke gi råd, men vi har startet med grøt selv, og jeg gir 3- 4 ts hver kveld! Tenkte jeg skulle øke med en ts annen hver dag! han synns det er kjmpe godt og vill gjerne ha mere......

Skrevet

Her har småen faktsik blitt mer urolig på nettene. Vokner ofte og vil ha mat. Før sov han hele nettene. Men satser på at det går seg til når vi er oppe i fulle posjoner.

Det positive i dette er at vi begynte med grøt pga dårlig matlyst hos småen. Så den trenden har vi iallefall snudd om natten...;) Gjenstår bare å legge spisingen til dagtid og ikke til natten nå;)

Vi begynte med 1tsgrøt blandet med mme de to første kveldene. Økte så til 2ts de neste to kveldene. Så Begynte vi å gi morgongrøt i tillegg til kveldsgrøt. Nå er vi på 3ts med grøt. Jobber oss oppover mot hele posjoner, men nå virker det som mini ikke vil spise mer enn det vi gir, så vi blir nok værende på 3ts noen dager til.

Min "strategi" har vært å gi så mye som småen har ville ha. Han har fått spise seg mett. Spiser han opp og vil ha mer så lager jeg litt til.

Småen er snart 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...