Gå til innhold

Flere som ikke har gitt barnet sitt kjøtt ennå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei.. hun får smake kjøtt..;) beyonneskinke (vet ikke hvordan man skriver det) er favoritten hennes.. det fikk hun i dag.;)

Skrevet

Noe jeg ikke har fått med meg? Hvorfor ikke smake på kjøtt?

Skrevet

Nei, han får kjøtt, viktig med proteiner for den lille kroppen som skal vokse.

Skrevet

hæ ? Veggis ?

Her har det blitt spist kjøtt siden 6 mnd. alder (dog kokt da), nå stekt også.

Skrevet

Nei kjøtt har hun fått fra hun begynte å spise middag. Det er en viktig del av kostholdet det og for en som skal vokse og utvikle seg.

Skrevet

Hvis du skal gi ungen vegetar kosthold bør du vite hva du gjør. Viktig at de får i seg riktige næringstoffer når de vokser. Kan erstatte det med egg, bønner ol, men som sagt må du vite mye om hva du driver med.

Skrevet

Hallo da jenter det er da mange som er vegetarianere, både voksne og barn! Jeg ga sønnen min svært lite kjøtt inntil han fylte ett år. Nå spiser han det samme som oss, og er glad i kjøtt. Kjøtt er en lettvint proteinkilde, som gjør at vi glemmer de andre fantastiske proteinkildene. Bønner, linser osv bør også være en stor del av kostholdet. Vi spiser vegetarmat ofte og tenker nøye gjennom hva vi gir sønnen vår. Eller hva HI?

Skrevet

Ja, det er mange som er vegetarianare, men dersom ein skal ha heilt kjøttfritt kosthald bør ein vere veldig bevisst på kva ein driv med, spesielt når det er snakk om småbarn. Eg seier ikkje at det er dumt å velge vekk kjøt (eg et ikkje kjøt sjølv, derimot et eg mykje fisk), men ein må passe på at ein får i seg f.eks. protein, jern og B-vitaminer frå andre plassar.

Småen har fått kjøt sidan vi begynte med middag (blir det meir delikat enn most brokkoli med leverpostei??) då han var rundt 7 mnd gamal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...