ettena00 Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Noen som vet ca hvor lang tid det tar fra man går til lege til man får time på sykehuset til abort? Og må man igjennom gynekologisk undersøkelse/innvendig ultralyd også?
Gjest Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 venninna mi skulle ta abort,hun måtte ha GU... eneste jeg vet...
~Roskva~ Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Det kommer vel litt an på ventetida på sykehuset, og hvor langt du er på vei. De jeg kjenner som har tatt abort, hadde vel en til to uker mellom legebesøk og time på sykehuset. Jeg aner ikke om du må ta GU og/eller ultralyd, dessverre.
lille-persille Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Jeg tror det går rimelig fort, tror det er et ønske for alle parter at fosteret er minst mulig. Jeg vet at det er ultralyd, men det er selvfølgelig ikke slik at skjermen blir stilt mot deg og du får se babyen. Er vel for å finne ut at fosteret ikke er for gammelt til abort. Jeg tror det er valgfritt om man vil ha utskrapning eller abortpille, i alle fall vet jeg at det var det for noen år siden. Ei jeg vet av sa at det var veldig vondt med sånn abortpille, men at hun syntes det var greit å "bare" ta den tabeletten, uten at noen var å "rotet" oppi der....Huff, vanskelig og vondt for den som skal igjennom dette sikkert, men lykke til uansett...Klem
Anele&Solstråla Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 man må faktisk ikke til legen engang for å få time...du kan ringe gyn. avd. på sykehuset og få time til forundersøkelse.. Der blir det foretatt en innvendig Ultralyd ( med skjermen bort fra deg...for å konstantere hvor langt du er på vei)dette gjøres av gynekolog. Så snakker man med en sykepleier som setter opp time til selve aborten, du kan da velge medisinsk eller kirurgisk. Velger du kirurgisk blir du utdelt to piller som du skal føre inn i skjeden et par timer før du møter opp til sykehuset for å gjennomføre aborten. Håper du ble litt klokere.. Lykke til!
Musa *4 perfekte gutter* Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Det går som regel ganske fort fra undersøkelse til innleggelse. Man får innvendig UL.. Fra uke 9 (tror jeg det) er pilla ikke aktuell.Da blir det kirurgisk inngrep. Men før den er det vel "valgfritt"
lille-persille Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Medisinsk og kirurgisk var det det het, ja...herregud, sykepleier i permisjon:)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Bare for å advare så er det faktisk noen sykehus som IKKE vender UL-skjermen vekk, så vær obs på hvordan skjermen står, og INGEN kan tvinge deg til å se skjermen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå