Gjest Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Kjære alle dere "unge" og "gamle" mødre. Hva diskuterer vi egentlig? Hvem som blir best mødre? Jeg tror at samtlige av oss kommer til å gjøre vårt beste for å bli de beste mødrene som finnes. Vi kommer alle til å feile på veien, men vi får bare håpe at det ikke er _så_ store feil at de ikke går ann å rette opp... Og vi kommer til å gjøre mange mange riktige ting også. Vi får satse på at det blir flest riktige ting vi gjør. Våre barn vil være glad i oss, tross våre feil og mangler. Og vi kommer til å elske våre barn tilbake uansett hvor mye drittunger de ender opp med å bli. Når blir man klar for å få barn? Jeg trodde egentlig at det ikke fantes noen slik "alder". En har 40 uker på å gjøre seg klar til å møte en liten baby, og resten av livet til å praktisere, lære og feile litt. Spørsmålet er vel egentlig hvor klar man er til å slippe "livet før jeg ble mamma". Noen vil angre på å få barn i tidlig alder, mens andre vil mene at de gjorde et riktig valg. Jeg tror uansett de aller fleste aldri hadde valgt bort barna sine, hvis de fikk velge på nytt. Noen nevnte et sted dette med å forstå barna sine. Vel, vi kjenner alle våre egne barn best. Ingen kan komme her og påstå at de unge forstår barna sine bedre enn de mer voksne. Vi forstår barna våre like godt, men det er mulig at vi setter grensene ulikt. Ikke bland dette med at vi som har fått barn i litt mer voksen alder ikke forstår barna våre. La oss velge selv når vi ønsker å få barn. Målet vårt er jo det samme... Vi skal bli verdens beste mammaer! Ha en vidunderlig kveld alle sammen! )
Gjest Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Burde ha stått... mødre og kommende mødre selvfølgelig )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå