Gå til innhold

20 mnd, utpreget mammadalt, og bhg start neste uke....grøss.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy søren som jeg gruer meg.

Aner ikke hvem det blir verst for, meg eller ungen.

Gode tips for oppstart i bhg?

Videoannonse
Annonse
Gjest mamma'n til go'gutten
Skrevet

se den andre tråden ang barnehagestart her, har skrevet et langt innlegg der ang å grue seg for det:)

Men vil bare si at sønnen min er en skikkelig mammadalt også, og var det også da han begynte i barnehagen 9,5 mnd gammel for et år siden. Jeg kunne ikke gå i et annet rom en gang hjemme uten skrik og hyl (selvom pappaen var der med han). Men du verden så mye bedre det gikk enn jeg trodde! Nå leverte pappaen stort sett om morgenen da, men likevel.. Var ikke akkurat sånn at han kom løpende og klenga seg på meg da jeg kom for å hente han heller. Han ble faktisk litt mindre mammadalt etter han begynte der! Tror disse mammadaltene trenger å komme litt vekk fra mamma og se at de er trygge sammen med andre og jeg;)

Nå er han 21 mnd og stortrives i barnehagen. Sier jeg vi skal dit, så løper han for å hente sekk og sko! Og han blir jo knytta til de som jobber der, særlig hun ene..ble litt dalt på henne da men, sånn er det vel med de små;)

Det går helt fint skal du se:) Og tror sønnen din blir mindre dalt etterhvert og. Nå i ferien har jeg merka at han har blitt mer mammadalt enn før sommeren, så er tydelig at det har noe med hvor mye man er sammen med dem.

Lykkke til!

ps. jeg veit hvem det er verst for: DEG!;) I den alderen som de er nå så har de det så gøy i barnehagen!

Skrevet

Jeg leverte min sønn på 15 mnd i barnehagen i dag. Dette er tredje dagen og vi er i innkjøringen. Han er også kjempe mamma dalt. Mamma er vel det eneste ordet han bruker helt bevist.

Det er pappaen her som har stått for de to foregående dagene i innkjøringen. Jeg lå våken i halve natt og gruet meg til å levere han. Tenkte han ville sutre og klamre seg fast til meg.

Vi har fått tildelt en som ser ekstra etter han i innkjøringsperioden. Hun møtte oss i døra. Først var han litt sky, men så smilte han og forsvant. Brydde seg ikke om meg. Jeg gikk litt slukøret rundt før jeg fant ut at det var på tide å gå.

Fant gutten som koste seg med en leke sammen med barnehage ansatte. Ga han en klem, sa hade og gikk. Han hadde knapt tid til å se på meg.

Barnehage ansatte holdt han til vinduet slik at jeg fikk vinket. Han så bare blid ut, men tror ikke egentlig han hadde tid siden han hadde funnet en veldig fin leke.

Tror det er verre for meg enn for han...

Skrevet

Morsomt, vi er i nøyaktig samme båt. Min plan er å la pappaen ta seg av innkjøring og mest mulig levering i starten. Hun er ikke så klengete på han så det blir nok lettere å bli forlatt av ham.

Ellers tror jeg det er viktig å presentere barnehagen som noe kjempestas og gå etter avskjeden selv om ungen gråter og heller ringe tilbake etter et kvarter og høre hvordan det har gått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...