Gå til innhold

Hvordan går det med ammingen?


camz

Anbefalte innlegg

Er deres små like nyskjerrig som min? kan nesten ikke amme ute blandt folk lenger for han er så nyskjerrig. En venninne av meg skjønte ikke at jeg ville amme lenger fordi han var så uintressert i puppen, har ikke lyst å slutte å amme enda, men det er utrolig slitsomt å ikke få i han melk når det er andre tilstede. ikke liker han mme heller, men han tar flaske med mm i. Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi jente er på samme viset. Hun spiser nesten ingenting når vi er blandt folk, eller viss storesøster er i nærheten.

Jeg skal forsøkeå fortsette ammingen, har ikke lyst til å begynne med flaske, det virker så mye mer tungvint. Håper at det går seg litt til etterhvert, hun spiser vel når hun er sulten?!? Forsøker å trekke meg litt unna folk når jeg har muligheten til det.

Med eldstejenta hjalp det å legge helsepleddet over skuldra når jeg ammet, det funker ikke denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.. Vesla er veldig ukonsentrent..

Er et slit å få hu til å ta puppen. Begynte med grøt da hu var ca 4mnd.

Men har gått greit med amminga eller..

Har fått på flaske noen få ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har lyst å fortsette å amme, synes det er kos også er det så lettvint. Ble bare litt betenkt når venninnen min kommenterte det, men synes det er verdt å kjempe litt for ammingen, mener å huske at det var slik med eldstemann her også, men klarte å amme han til han var 13 mnd. Når vi er hjemme er det greit for da kan jeg jo bare gå inn på soverommet, men ute blandt folk er det jo ikke alltid man har annledning til å trekke seg unna, etterhvert blir det jo mindre amming og gjerne på tidspunkt hvor man er alene, om morgen og kveld så får prøve å holde ut=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker å gå for meg selv for å amme nå som hun har blitt så nysgjerrig på alt som skjer rundt.hvis jeg ikke kan det trekker jeg meg iallfall for meg selv og snakker ikke m noen andre.da går det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det her også. Til frokost spiser hun helt rolig og fint i senga, og når jeg går inn på soverommet for å legge henne for en dupp eller til kvelds. Dupper hun i vogna hos andre går det også bra å amme først. Men triller jeg tur og vil sette meg på en benk eller noe for å amme før hun skal sove så er det bare å glemme. Og alle amminger i mellom blir bare surr. Du funker stortsett ikke selv om vi er hjemme og alene. I går spiste hun faktisk ganske godt ute på plena hos svigers selv de var dær og det foregikk ting over alt. Da satt hun på armen til gubben og jeg stod foran med puppen i munnen hennes. Hehe. Må ha sett litt komisk ut. :-)

 

Bare foretsett ammingen om du vil det (det skal jeg). Denne nysjerrigheten er barnets natur, og ikke et bevist valg på å slutte amming. De er ikke uinteressert i puppen, de er bare så veldig interessert i alt annet rundt dem. Det er stortsett en periode som blir bedre etterhvert. Og som du sier så blir det jo stortsett til amming morgen og kveld etterhvert, så da er det lettere å bare være hjemme. Da trenger de ikke mme heller. Da kan man bare supplere med vann på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått dårlig lenge... Helt siden han var 4 mnd har han vært for nyskjerrig til at vi kan amme med andre tilstede. Faktisk er det bare om natten eller når han akk har våknet og fremdeles ikke er helt våken at amming går fint. Jeg har mange ganger vært på nippet til å slutte, men han spiser flere ganger i løpet av natten og derfor synes jeg det virker tungvint å skulle begynne å gi flaske om natten. Dessuten synes jeg det er koselig med ammingen om natten, da er han så rolig. Iallefall den første gangen når jeg ikke selv har sovnet..De siste månedene har jeg pumpet to-tre ganger på dagtid og gitt ham på flaske. Jeg synes ellers at han fikk alt for lite i seg. Det er jo slitsomt og jeg gidder ikke det så mye lenger. Noen som vet hvor mye melk de bør ha i seg i løpet av et døgn? Han er glad i all annen mat, men vi forhandler litt om det med å drikke vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn her også Hvis jeg sitter og ammer og det kommer en lyd eller noen går forbi, så vrir hun hele kroppen rundt og jeg blir sittende der med puppen på vift... :-o

 

Så hvis vi har besøk eller er bort, trekker jeg meg litt unna når jeg ammer ja.. Hadde tenkt å amme litt til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Amminga kutta vi ut for et par uker siden. Det var en dag ho ikke fikk pupp og dagen etter ville ho ikke ha...titta bare dumt på puppen osm om ho aldri hadde sett'n før... SINNSYKT DEILIG å være ferdig - det er min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...