Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Hadde to venninner på middag idag. Vi begynte å prate om litt av hvert. Så kom samtalen inn på oppdragelse. Av oss 3 er det bare jeg som har barn. Og plutselig begynte venninnene mine å diskutere hva folk burde gjøre når barn slår seg vrang i butikken. For dem mente at alle burde ta barna sine ut av butikken når dem slår seg vrang, og helle komme tilbake når barna har roet seg ned. Og da mente dem helt hjem. Jeg ble litt irritert for det er faktisk ikke alle som har mulighet til det. Jeg som er alenemor, bor på toppen av en bakke. 10 min. å gå fra bussen, og bussen tar ca. 30 min. Ikke noe særlig å trille han opp og ned og ta bussen frem og tilbake bare fordi barnet mitt klikka litt i butikken. For meg holder det med å spenne han fast i vognen og avlede han. Så de to venninnene mine som har bil og greie, syns nå at det er dritirriterendes at folk lar barna få hyle i butikken. For det er tydligvis ikke alle som liker hylende barn i butikken. Herregud tenker nå bare jeg.
Snuppa! Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Hehe,jaja de kan jo bare vente å se selv når de får barn så kan du ta diskusjonen opp igjen
Singelmamma og banden Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Det var en gang en klok mann som sa, at en gang hadde han 5 teorier om barneoppdragelse, og ingen barn, og så fikk han 5 barn og har nå ingen teorier om barneoppdragelse ;-) Irriterende når de som ikke har barn vet AAAALT om det å ha barn, eller vet AAAAAALT om det å være alene med barn... Jepp!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #4 Skrevet 8. august 2007 ja, det er kjempe irriterendes å sitte der og høre på dem. For dem vet NADA om hvordan det er å ha barn. Mye letter å sagt enn gjort. Så jeg glede meg veldig til dem selv får barn, da kan dem komme tilbake og fortelle meg hvordan det er å dra frem og tilbake med barn. HI
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. august 2007 #5 Skrevet 8. august 2007 hehe.. jeg husker hvor mange finer teorier jeg hadde om barneoppdragelse før jeg fikk barn selv. og det kan godt hende noen av de hadde funket om ikke det hadde gjort så vondt i mammahjertet at jeg ikke følger det... nå høres ikke teorien dems ut som barneoppdragelse, mer som "ta hensyn til meg som er i butikken" drit i dem. folk tror de vet så mye.
Pysa Skrevet 8. august 2007 #6 Skrevet 8. august 2007 Å diskutere barneoppdragelse med barnløse er som å diskutere billedkunst med blinde :-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #7 Skrevet 8. august 2007 Ja....eller diskutere musikk med de døve...haha....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå