Gå til innhold

kom med interiør tips da jenter .....:P

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal flytte nå,inn i en "hvit" leilighet..

den har panel vegger,men eieren har malt det hvitt...er ikke så pent men det funker..:) litt stilig faktisk..

har 2 brune sofaer,svart tv benk i glass,glass bord..

hvordan skal vi innrede det nye redet vårt..??

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stor er leiligheten da? Jeg synes det er utrolig stilig med mørkt og lyst blandet. Mest lyst, særlig om leil. er liten.

Ellers bruker jeg mye bananfiber, kurv, bambus, hvitmalte møbler, art novau og barokk, brunt, beige også lilla da, som fargeklatt ;)

Skrevet

den er ca 67 kvm...:P

hva er bananfiber og art novau???

Skrevet

så spennende.. vi hr også lys leilighet.. lys sofa og mørkt tv bord:) mørk spisestue med skinnstoler.. som vi akkurat har kjøpt:) hehe.. vi har lyse gardiner til de lyse veggene, lyse røffe løpere til mahognyfargete kistebord, og spisebordet, med lyse blomsterpotter også har jeg kjøpt lilla stæsj til.. det ble kjempefint.. fått masse skryt iallefall. trikset er å ikke overlesse så mye.. har brukt lilla puter i sofaen og lilla kubbelys.. nips har jeg kvitta meg med.. pynter heller med blomster.. og orkideer er jo såå fine:)

er såå gøy å innrede da:) lykke til blir sikkert kjempefint.. vær glad for at leil. er lys, så mye mere du kan gjøre da med interiøret:)

Skrevet

vi har MYE sort, grått og hvitt! nesten hvite (fransk grå) panelvegger, sorte skinnsoffaer, sort bord, tvbord og databord (samme serie) Grå og hyller med sorteglass skyvedører og et kjempe stort bilde på veggen i sort, hvitt og grått (popart) tv og stereo + høytalere er også sorte.

Blir mye sort, så passer på å kombinere med fargerike ting:) lys, puter, gardiner osv... Prøvd med lilla, orange og nå grønn:D Det som er greit med sort og hvitt er at det meste passer til;) og det er lettere å bytte trekk på puter og kjøpe noen lys enn å male vegger og kjøpe nye soffaer:P hehe

Skrevet

Grattis med ny leilighet!

Hos reklamebyråer (f eks Multireklame i Bergen) kan dere kjøpe store plater med lim på ene siden. Tapetser den med en lekker tapet og heng på veggen. Kjøp en stoooor plate. (De heter Capa plater)

Til de brune sofaene blir det sikkert lekkert med en tapet i lys/dus blåturkis - se f.eks hos Laura Ashley. En rull er nok og koster ca 350,-

Unn deg gjerne en lekker iøynefallende taklampe også! Lys er viktig!

:-)

Skrevet

Art Novau er en en stiltype - f.eks en spesiell type blomstertapter (som er in nå). Bananfiber ligner på kurv... Jeg synes det er et så varmt og fint materiale.

Skrevet

Bare hvite vegger blir lett kjedelig. Vi har valgt møbler i mørkt tre (teak, valnøtt) som vi har funnet på finn.no og loppis. Det gir en varmere følelse. Velg puter med forskjellig tekstur f.eks ull, silke, paljetter, semsket skinn.

Tapet på en vegg kan gjøre et helt rom og gi det et personlig preg. Mye fint fra f.eks http://www.cole-and-son.com/ eller www.laurashley.com

Norsk Biritapet http://www.biritapet.no/ er også virkningsfullt, klassisk og fint på en vegg. Fototapet er et annet alternativ, som er i vinden igjen.

Istedet for cheezy Ikea kunst kan du forstørre opp et bilde du har tatt selv på lerrett. Pleier å koste rundt 1000-1500 kroner. F.eks fra Aker Foto http://www.akerfoto.no/ Om du ikke har et bilde du synes er fint allerede, kan du ta med kamera ut en dag. Ta tette nærbilder av ting du blir glad av. Grønne løvtrær unnenfra, blomster, steiner i havkanten, hva enn du synes er vakkert.

Ikke bry deg om hva andre mener passer sammen. Så lenge du bare kjøper ting du selv synes er topp vil alt passe sammen på et vis fordi det bindes sammen av smaken din!

Min beste tommelfingerregel når det kommer til interiør er å aldri ta noe inn i hjemmet ditt som du ikke enten synes er veldig vakkert eller veldig praktisk..

Lykke til!

Skrevet

Åååå, SusyQ for en genial ide med de bildene!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...