Trøtt_i_dag:) Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Huff....i flere uker nå har 2-åringen vært hysterisk når han skal legge seg... Vi finner ikke ut hvorfor...han bare skriker og sier at han ikke vil legge seg, vil bare være nede i stuen med oss. Tidligere har han aldri vært sånn... Er litt rådvill.... Noen som har erfaring med å kjøpe ny seng? Tenkte litt å dra på ikea og la han velge ut en litt fin seng med for eks sengetelt over osv... Eller? Trenger litt svar nå......
Mamma2OO5 Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Så rart! Vår 2åring har akkurat vært slik han også. Holdt på noen uker... og så var det plutselig var det bare over. Vi gjorde egentlig ingenting annerledes. Jeg hadde han en stund på armen før jeg la han og sa at nå skulle han sove og så fortalte jeg han at det skulle jeg også snart. Ja, bare småpratet litt med han. Han roet seg ikke, men jeg la han ned og gjorde det vi pleier å gjøre. Sang litt og pratet om dagen som har vært. han kan fortsatt si at han ikke vil sove, men han er ikke hysterisk som han var:o) Smør deg med tålmodighet og tenk at det går over. Det er vel for å markere seg litt de gjør sån? Jeg ville ikke ha kjøpt ny seng, så lenge han holder seg oppi sprinkelsenga si?
to jenter og ett gull i magen Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 min to åring holder på sånn nå. klikker for meg snart he he:)
Trøtt_i_dag:) Skrevet 7. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2007 Ja...får håpe det. Men han ligger ikke i sprinkelseng. Sluttet med den tidlig i sommer fordi han bare klatret ut av den. Han ligger på en lav seng på gulvet. (Tror kanskje ikke det er pga det, for de første nettene gikk det fint...) Håper bare det går over ja. Det er liksom s¨ånn at med en gang vi sier han må legge seg(prøver å si det på en positiv måte, og si han er heldig som har egen seng med kosedyr osv...), så blir han sint og lei seg...
to jenter og ett gull i magen Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 he he høres ut som m:) bare hu hører ordet sove hyler hu og bærer seg:)
Trøtt_i_dag:) Skrevet 7. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2007 da får vi satse på at det er 2-årstrass-perioden sin skyld:)
Nurse80 Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Min 2-åring er også sånn! Vert slik i 3 uker. Hjalp ikke å kutte soving på dagen heller, Er helt rådvill selv! Når skal vi igjen få en rolig kveld?
Nurse80 Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Kan dere vere 2-årsjekslene som plager dem? Bare kom til å tenke på at han ikke fått dem enda!
Trøtt_i_dag:) Skrevet 7. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2007 vanskelig å si...men her tror jeg ikke det er det, for problemet er at han ikke vil legge seg(altså hysteriet starter med en gang vi sier at snart skal du lalle....). Når han først "bestemmer seg " for å legge seg til å sove, så gjør han det, og våkner ikke om natten. Virker bare her som om det å legge seg er der verste i hele verden....
Gjest Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 2-åringen her var også ganske ugrei en periode, men nå går det mye bedre. Vil legge seg om kvelden, til og med! Er nok sliten, har begynt igjen hos dagmamma, og må stå opp tidlig om morgenen igjen. Men ligger og "leser" og hører på musikk ei stund før hun sovner, og så går vi ned en tur eller to hver og "synger" en liten sang og koser, før vi sier god natt og går ut igjen. Av og til må vi trå til med drikkekopp også, og så er det kveld. Byttet til stor seng da hun var ca 23 mnd, og er 27 mnd nå. Ligger i sånn halvhøy "Stompa-cabin-sak".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå