Gå til innhold

Hvite blemmer på tungen og leppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 16,5 mnd har begynnte å få hvite prikker ytterst på tungen i går og i dag har de spredd jeg til underleppen hans også, litt større blemmer liksom. Han har ikke spist noe nytt og jeg har snakket med homeopaten vår som mener det kan være virus og gir seg om ett par dager. Han sutrer mye men er ellers i fin form. Uff, stakkars liten det ser ganske ekkelt ut, neon som har erfaring med tilsvarende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han har fått hånd-munn-fot-sykdom, det hadde vi i familien i fjor. Først og fremst: har ikke med munn- og klovsyke å gjøre, selv om det høres sånn ut! Vi fikk ikke på hender/føtter, men du kan jo sjekke. Utrolig vondt (hadde det selv), blemmene er hvitaktige, ja, og jeg hadde dem langs kanten av tunga og kunne ikke snakke engang. Det er visst ikke noe å gjøre med, annet enn å lindre med kald drikk, is, etc. Han er jo så liten at han ikke kan skylle med munndesinfiserende, det lindrer også men skal jo ikke svelges. Ligg unna tannbørsten og gå for bløt og mild mat, gjerne kald! Det smitter dessverre lett, går av og til i barnehager. God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...