Gå til innhold

Ørebetennelse.... trenger hjelp her nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutt har fått ørebetennelse IGJEN... det er den 4 eller 5 så langt, og han har ikke fylt ett år enda. (fyller i slutten av denne mnd)

ØNH legen sier at han ikke har det i mellom øret, så å legge inn dren er visst ikke noe vits. Noen som har erfaring med det å ha ørebarn?

finns det noen råd man kan følge for å unngå ørebetennelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde myyyyye ørebetendelse når jeg var liten. Grunnen? For stor mandler.. opererte de bort, og ble kvitt ørebetendelsen:) Har ikke hatt det siden:)

Skrevet

Det som er viktig for å forebygge, er å holde nesen åpen ved forkjølelser. Legg vekk eventuelle fordommer mot nesedråper/spray og bruk det flittig allerede i starten av forkjølelser. Da holder du bakterier unna. Legg hodet høyt, og skyll ofte med saltvann.

Skrevet

Ta kontakt med homøopat! Det gjør underverker!!

Bygg opp under sengen, slik at hodet ligger høyt.

Vær flink å bruke lue!

Og masse saltvann og nesedråper (10 dager).

Gi tran eller eskimo-kids flytende, for å bygge opp immunforsvaret.

Skrevet

homøopat ja! det er kanskje en ide:)

har du noen tips til noen bra i oslo området? bor i lørenskog...

Skrevet

gutten her står i den uendlige sykehus køren, er vel nr 17 vi har nå siden jul:(

Noen sier det hjelper å kutte ut kumelk, husker ikke hvor jeg leste det. Var ett innlegg på bim om det, ellers hjelper naturmedisin på noen ja:)

Skrevet

sykehus kø? hva skal han gjøre? fjernemandlene? er det mellomørebett han har hatt? hvor gammel er han? mange spørsmål dette her;)

Skrevet

Har du ikke sjekket om det er kortere ventetid på andre sykehus? Jenta mi måtte bare vente 3 uker for å fjerne falske mandler og legge inn dren.

Skrevet

men hvordan får man time til å fjerne mandler da? noe ØNH legen bestemmer? kan han gjøre det selv om han er så liten?

er desperat nesten her, orker ikke mer ørebet.... er så vondt for lille mann her ...

Skrevet

Tror ikke de utfører slike operasjoner på barn under 3-4 år med tanke på blødningsfaren. Jenta mi fjernet falske mandler (polypper) når hun var 3 1/2 år og blødde mye, de måtte holde henne i narkose i 2 timer for å stoppe blødningene. Det er ØNH som bestemmer det her ja.

Skrevet

huff da..stakars liten.... skal til ØNH i morgen, så da får jeg se hva han sier og mener....

eller så er det jo kanskje verdt å prøve naturmedisin.

Skrevet

Må bare få si at mandler og falske mandler/polypper er to forskjellige ting. Falske mandler/polypper ligger bak nesen, og mandlene ligger i halsen. Mandlene er de litt forsiktige med å fjerne fordi de er kroppens forsvar mot infeksjoner (hvis jeg ikke tar helt feil). Datteren min fjernet de bak nesen og la inn dren og har ikke hatt ørebetennelser siden (ble operert i februar). Hun hadde kronisk ørebetennelse og væske i ørene før hun ble operert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...