conney skal ha nr 2:) Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Det vil si at jordmor river i livmortappen din..for å lage mer åpning..ofte starter fødsel rett etter en stripping.. Men dette gjøres når du er moden: som limortappen myk og flatet ut, kansje du til og med har en liten åpning..men de gjør det bare opp mot termin dato etter det jeg forstår.. Stripping sies å være veldig vondt, jeg har aldri prøvd det..så jeg vet ikke
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 JM gjorde det på meg i går, jeg er rett over termin. De gjør de ikke før du er like ved termin, sikkert helst over. Da stakk hun en finger eller to inn, og kjente på livmorhalstappen. Den var da 1-2 cm lang. Dvs begynt å modnet, men ikke helt. Mener den må være helt flat før du er moden og kan begynner å få åpning. Ved Førstegangs er det nomalt med ingen åpning rundt termin om du ikke har hatt rier. Flergangs, kan gjerne ha 1-2 cm åpning sa hun. Siden jeg ikke var helt moden, gjorde hun det ganske forsiktig og bare litt, for ellers kunne jeg risikere å få unødige maserier, som ikke hjelper til noen ting. Så for meg var det bare litt ubehagelig, litt så mensen vondt, ev kan jeg beskrive det som når du tar gynekologisk undersøkelse og de stikker den der lange q-tipsen opp for å ta en prøve. MEN, jeg vet at når JM eller lege tar litt godt i (sikkert når du e helt moden, ev er et godt stykke på overtid), da kan det visst gjøre vannvittig vondt. Men sikkert verdt det om det får litt fart på sakene. En venninne av meg ble strippet av en mannlig lege som tok godt i, og hun sa det og selve fødselen var det vondeste hun har opplevd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå