Gå til innhold

av og til stusser jeg litt på en del av dere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

beklager, men hvordan kan dere være så veldig misfornøyd med kroppene deres over en kilo eller to ( eller maks ti)? er det ikke verre så vær fornøyde. da er dere mest sannsynlig ganske friske og raske, dere kan velge og vrake i klær, har 'ekstra' kilo som ingen legger merke til annet enn dere selv, dere slipper lete vettet av dere etter ok klær, dere kan feks legge et kne over det andre elelr løpe osv osv.

hvorfor stille så harde krav til dere selv? vær fornøyd med kroppene deres. dere er jo helt normalvektige mange av dere.

og selv 10kg overvekt anser jeg som ganske lite. men det er nå meg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje vanskelig for andre å forstå.. Har hatt samme diskusjon gjentatte ganger med en venninne:o)

Men, når du har trent hele livet f.eks og kroppen bærer preg av det, blir det jo den du identifiserer deg med... Og når du da etter et svangerskap ikke får av deg de siste 5-10 kiloene kan det være frustrende for mange..

Jeg skjønner at ekstrem overvekt f.eks er verre en noen få kilo, men for andre kan det være ille det også faktisk!

Skrevet

godt sagt syns jeg....er med deg og stusser litt jeg...!!

Skrevet

jo,er enig med deg sånn sett..

men når man har vert på en spesiell måte hele livet og så plutselig går opp i vekt og legger på seg her og der,og ikke får alt bort slik at man må opp en str eller to,så blir det en hard nøtt å svelge ..sånn er det jo bare...

Skrevet

Klart det kan være vanskelig å godta at kroppen forandrer seg etter en graviditet, men hva er det med oss mennesker som ikke skal ha spor etter livet? Vi skal være rynkefri, slanke, uten appelsinhud eller andre synlige arr etter at vi faktisk har gjort noe så heroisk som å bære fram et barn, eller jobbet eller hva det nå måtte være!

Og jeg tror ærlig talt at mye av misnøyen man har overofor seg selv er mest utenpå, man "skal" liksom være misfornøyd med seg selv uansett. Skavanker har vel alle, i større og mindre grad, men endringene må av og til gjøres i hodet. Vi kan faktisk stort sett lære oss å leve med det vi har, sånn som vi er og gjøre det beste ut av det:)

Skrevet

Halleluja sier bare jeg :P

Hehe, veier 20 kg mer nå enn jeg gjorde før jeg ble gravid.

Og jeg veide 48-49 på den tiden og er 159 cm, er smalt bygget, så jeg har større valker enn enkelte på godt over 90 kg f.eks... kanskje ikke om du måler dem i teorien, men om du ser dem i forhold til resten av kroppen så er de enorme.

Grøsse... men nå har jeg bestemt meg for å ta tak i problemet her... 15 kg, minst skal av :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...