081013 Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 er 4+5 i dag og har ikke vært kvalm. er dette et godt tegn på å slippe unna kvalmen, eller kommer den seinere?evt hvor lenge varer den?
Erisa* Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Hos meg kom kvalmen når jeg var 6+1, og varte til jeg var i uke 13. Kan fremdeles bli kvalm hvis jeg blir sliten og ikke har spist nok, men det er ikke i nærheten av slik det var i første trimester. Er 16+4 nå.
Serial mom Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Min kom da jeg var 6 uker,og er der enda....(25 fullgåtte imårn) Er dog ikke like dårlig,men hadde det helt for jævlig frem til 15-16 uker,så bedra det seg litt og litt for hver uke. Er enda sykemeldt,men nå er det til å leve med,og jeg kan ta meg byturer i ny og ne! :-) Noen blir omtrent ikke kvalme i det hele tatt,og kanskje du er heldig å være en av dem! Ei jeg kjenner har født 4 gutter,og spydd 2 ganger bare! Som regel gir kvalme seg rundt 12-14 uker,for de aller aller fleste! Lykke til!
081013 Skrevet 7. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2007 hadde håpet at dere skulle si!!JIPPI du er en av dem som er valgt ut til å slippe å være kvalm...
Brenda med 2 ute Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 når som helst kan det skje, var 4- 5 uker på vei i jul og det var ikke speciellt stas med julemat da kan jeg si=), men det satte i gang ordntlig uke 7 og varte helt fram til uke 14. Blir fortsatt kvalm av noen lukter og jeg tåler ikke at mannen min går på do hjemme...hehe uten at det er godt luftet etterpå i hvertfall. Må si at jeg jobber på restaurant og fant ut at ifa halstabletter drepte de verste luktene når jeg var på jobb, var jo veldig fokusert da også. Men så fort jeg kom hjem kastet jeg om som en gal på engang og da hade jeg ikke spist på 8 timer...så jeg skulle kansje ha spist litt mer en jeg gjorde. Lavt blodsukker er en faktor som gjør at man blir kvalm. To mål om dagen var det jeg fikk i meg og raste ned i vekt. Men er du heldig så slipper du og ha det som jeg hade det, noen kommer unna. Så mitt tips er: Spis ofte og lite av gangen. IFA halstabletter
Erisa* Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Hehe, det er nok litt tidlig å si det enda. Men det er ganske mange, 30 eller 50% som ikke blir kvalme, så sjansene er jo gode:) Tror det er veldig vanlig at kvalmen kommer mellom uke 6 og 8.
081013 Skrevet 7. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. august 2007 har vært vant til å skippe frokost, første måltid har vært lunsj halv tolv, middag i 8 tiden og thats it men nå skal jeg si at kroppen min HYLER etter mat. våkner halv syv og er så sulten at jeg er kvalm. tre timer etterpå er jeg like sulten. hvordan skal dette gå!!!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 den kommer når du minst venter og vil det=) hehe... kom i uke 6 hos meg=/
081013 Skrevet 7. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2007 da kommer dne mandag 20 august kl 9..for da starter jeg som kontaktlærer for førsteklasse....mer ubeleilig kan det jo ikke bli...kjenne rjeg blir kvalm bare jeg tenker på kvalmen..
jiha Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 Hei=) jeg hadde også første måltid i 11 tiden på formidagen, og middag i 4-5 tiden, da kunne ofte være nokk, av å til kvelds.. har vært kjempe fin i formen, men i dag akkurat 6 uker PANG kom kvalmen, å det var så utrooolig fælt!!=( lurer på hvordan dette skal gå med jobben, blir kvalm bare av å tenke på d=( men du kan jo være heldig=D
081013 Skrevet 7. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. august 2007 det med måltidene var før jeg ble gravid. fant det ut ganske tidlig, så nå spiser jeg regelmessig, sunt og mangen ganger for dagen. Nå har jeg jo ikke valg.. det skrikes etter mat
jiha Skrevet 7. august 2007 #12 Skrevet 7. august 2007 ja dette var å før jeg ble gravid.. nå er jeg sulten heele tiden, glemte å skrive det.. magen rumler! litt tungt på jobb når vi bare har en matpause, men går mye i frukt da=D
081013 Skrevet 7. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. august 2007 skulle bare ønske at jeg ikke beg på jobb nå;eller at jeg hadde blitt gravid før sommeren(det skal jo godt gjøres når vi bestemte oss for å prøve i juli og nurket satt på første og eneste forsøk.
Athina' Skrevet 7. august 2007 #14 Skrevet 7. august 2007 Har ikke vært kvalm en dag jeg :-) Ett lite råd, ikke gå å vent på den eller kjenn etter den for da blir man kvalm, samme som med hodepine det. Så vær glad for hver dag du ikke er kvalm og nyt svangerskapet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå