*3barns mamma* Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 nå har vi kommet hjem fra sykehuset. 3aug 19.47 kom litlå i kjempe fart. var inne på sykehuset kl 19.00,de tok vannet rett før halv 8,da hadde jeg 6cm åpning.. jeg tok modningsakupentur på mandagen 30juli,var hos legen på tirsdagen,da hadde jeg to cm åpning. var hos akupentur på tordagen igjen og gikk med smårier,sterke kynnere hele kvelden da. hadde sex to ganger den dagen for hun satte riestartene akupentur og sa at det kom nokk til å skje på kvelden/natten. gjett om jeg var skuffet når jeg våknet på fredagen og var like stor. dritt dame tenkte jeg bare.... bestilte jordmor time for å sjekke om det hadde blitt noe mer moden. hadde time til akupentur i går men ville ikke ha den hvis det ikke var endringer. da jeg var hos jordmor på fredagen så var det 3cm åpning og hun strippet meg ca halv 1. halv 2 begynte små rier men ble sterkere ca 4tiden. men de varte bare 30 sekunder så trodde ikke det var ekte rier. men de kom med 4-5min mellomrom. ca halv 7 ringte jeg føden og fikk beskjed om å komme inn for å sjekke om det var ekte rier. kl 7 var vi på sykehuset og fikk komme inn 10 på halv 8, halv 8 tok de vannet og 19.47 var hun ute. fikk ikke lagt meg skikkeligt oppi sengen engang.det var skikkelig intenst for det ble aldri pause mellom riene og jeg fikk ikke smertelindring for det var det ikke tid til. fikk lystgass da og den var god. men vil si at sist fødsel var bedre,når det tok litt tid for kroppen fikk lagt seg klar og fikk puste litt inni mellom men det var to helt forskjellige fødsel og det går ikke ann å samenligne men det var kjekt å prøve begge deler. er nokk siden jeg hadde riestartene og hun strippet meg så gjorde at det ble litt rask fødsel .men en vet jo aldri. er uansett kjempe gla for at hun kom ut 16dager før termin. det var herligt. det var litt stas for det ble på mormor og morfar sin gullbrullups dag. det var kjempekoseligt.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Gratulere og velkommen hit. Hvor stor var din prinsesse da?
saInBa Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Gratulerer så masse med prinsessen=)Hvorfor blir man eg egentlig strippet før termin?Forsto aldri det når jeg var gravid,trodde det bare var når man gikk over termin man skulle gå på modningsakupentur o.l.
November 2 Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 velkommen øve! kjekt me kjent folk;-) tji hi
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Gratulerer! Velkommen;=)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 Gratulerer så mye! Dette innlegget var ganske slitsomt å lese... Hadde vært bedre med avsnitt og stor bokstav i begynelsen av setningene. Det kommer ikke til å bli enkelt for deg å hjelpe barna dine med rettskriving.
m@rie82 Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 simobruker: GRATULERER så mye!! og velkommen inn hit. anonym: det var da voldsomt! er det noen som har en dårlig dag i dag eller?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 ler av anonym 20.54.Ta dem med en gang de kommer inn på siden,slik at de kan bli herdet,eller bare forsvinne i det blå igjen.Du er ikke sann altså
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #12 Skrevet 7. august 2007 Hehe... Det beste hadde faktisk vært å bare oversett denne anonym. Rett og slett bare ignorert vedkommende. Da hadde ikke dette blitt noe sak i det hele tatt!
mamman&lilleprins Skrevet 7. august 2007 #13 Skrevet 7. august 2007 Gratulerer så masse med ei lita prinsesse, å velkommen hit
*3barns mamma* Skrevet 7. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 7. august 2007 tusen takk for de positive svarene:) litlå var 3618g og 46cm. liten og god:) kjempe nydelige... jeg var litt ivrig til å få ned ordene at jeg tenkte liksom ikke at punktum og div. men det er godt det er en pappa inni bilde da,håper han kan hjelpe vår barn på skolen hehe. hvis ikke finnes det jo alltid lærere som er utdannet så tror ikke de kommer til å ha problemer med det. hvis en tar akupentur hos jordmor tror jeg ikke de gir det før en er over termin. strippingen gjør de heller vanligvis ikke det men siden jeg hadde 3cm åpning når jeg var hos jordmor og var så moden som jeg var så hadde hun ikke problemer med å utføre det. ha en fin kveld alle sammen. håper på mange fine samtaler med dere her inne... er så godt å være hjemme igjen og uten magen:) nå er jeg bare spent på den første natten men det går sikkert kjempe fint. sov godt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå