Gå til innhold

Burde jeg vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for å begynne prøvingen i desember/januar.

Jeg er bare ansatt i vikariat som går ut i mai.

Sjansene for å få ny jobb som gravid er vel ganske små?

Jobber i helsevesenet, og ting kan jo bli ganske fysisk tungt for en som er gravid. Vi har ikke råd å bare ha en inntekt.

Burde jeg vente å se om jeg får meg ny jobb etter endt vikariat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Personlig vil jeg anbefale deg å få barn når du selv ønsker det. Det er blitt mer og mer tolerant i næringslivet ang. graviditeter. Jeg ville tatt sjansen, men ikke dersom det betydde at dere måtte "spise tørt brød" dersom du ikke får deg jobb=)

Lykke til med avgjørelsen=)

Skrevet

Tror ikke vi har råd å bare å ha enntenkt. Har ganske mye i lån på leiligheten.

Kan jo håpe på at jeg får en del ekstravakter å klarer meg på det da. Fødselspenger får ejg jo uansett. Det blir regnet av de 6 beste av de siste 10 mnd ikkesant?

Skrevet

Ja, fødselspengene blir regnet på de 6 beste av de 10 siste mnd=) Det er vanskelig. du må nesten bare satse på at det går bra dersom du bestemmer deg for å prøve=) Jeg tror jeg ville gjort det.

Skrevet

Jeg tror dere egentlig burde begynne å prøve nå!

Det kan jo ta lang tid før det klaffer! Kan ikke satse på å bli gravid med en gang en setter i gang. Tenk om du ikke blir gravid før i april for eksempel?

Men dersom det er utsikter til at du har inntekt etter vikariatet, så kan dere jo vente noen måneder til. Men det er jo bare noen måneder, så kan dere ikke kose dere og prøve i vei? :-) Det er jo viktig å kunne kose seg sammen, og ikke stresse med EL tider og sånn. Kanskje en "skjer det så skjer det" holdning frem til jul, og aktiv prøving etter jul? Bare et forslag! :-)

Gratulerer med "bestemmelsen" for å begynne å prøve i allefall! :-)

Skrevet

Jeg har ikke så lyst å ha sånn prøving som jeg skal teste el og sånn. Har mest lyst å bare kose oss og la det å bli gravid bli en del av det. El testing og sånn har jeg prøvd før, og føler gleden av sexen blir ganske mye borte.

Vi har vel mer eller mindre bestemt oss for at jeg bruker opp den siste pakka med p.piller og så ser vi hva som skjer. Egentlig så kunne begge to ønske at jeg var gravid igår, og da er det litt dumt å vente resten av livet pga at man skal ha akkurat den og den jobben....

Takk for svar begge to :)

Skrevet

Slik er det med meg også=) Jeg vil liksom ta graviditeten litt som den kommer=) Skulle egentlig ha tatt siste pilla på lørdag som var, men etter mensen skal jeg ta et brett til slik at jeg forhåpentligvis blir gravid i midten av september, og dermed har sjanse til å fullføre alle eksamenene til våren før jeg blir mamma=)

Jeg tror ikke du gjør dumt i å slutte på pilla=) du klarer deg altids på den ene eller andre måten=) Håper spira sitter raskt og at alt ordner seg med jobb og økonomi for deg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...