Gå til innhold

Legebesøk og hjertelyd


Clavia

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Har første legebesøk i morgen. Er i uke 9. Etter en liten blødning lørdag kveld er jeg så redd for at det har skjeedd noe eller at babyen ike lever. Kan legen høre hjertelyd så tidlig? Bør jeg vurdere tidlig ultralyd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Har selv vært på ultralyd idag...

D e ikke mange cm som e der inni, man man kunne se hjertet banke (e snart i uke 11).

Da æ va på 1. gangskontroll, gjorde ikke legen noe m mæ. La ikke en finger på mæ engang.

Såvidt æ vet, så går dem minst mulig inn om nødvendig.

Hadde æ vært dæ, ville æ forlangt ultralyd....

E tross alt et liv d handler om :)

Lykke til :)))) *krysse fingran*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var hos legen når jeg var 8+5, men fant ingen hjertelyd. han sa han bare hadde klart det på ett par før, og at det skulle mye til og klare det så tidlig. han skulle klare og nå en stråle midt i hjertet til embyoet, og det var veldig vanskelig. huff ble så lei meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Ul i går. Er 9 uker akkurat. Vi så armer og bein, hodet og et hjerte som banket. Det var utrolig kjekt. Også så jeg at det bare var et foster der. Puh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd igår, og så hjertet banke og hjerterytmen. Hadde litt problem med å høre hjertet, men alt så fint ut :-) Det var beroligende, etter å hatt en MA. Er 8 + 3. Da jeg fikk førstemann, var jeg på UL ved 9uker og da fikk vi se armer og ben, men igår var det bare en "bankende klump" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg sitter her og leser at dere har allerede kommet på ultralyd. Er i slutten av uke 10 og skal faktisk ikke til legen før i uke 12.Er dette vanlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Det er bare hvis det er noe spesielt som tilsier det at man har tidlig UL. (tidligere SA eller MA) Men mange er jo nysgjerrrige eller bare småbekymret og bestiller seg en UL-time på privatklinikk som de selv betaler for. Den første ordinære ultralysen er vanligvis i uke 17-19. Selv skal jeg dit først i uke 20. Leeenge å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...