Gå til innhold

Redd jeg vil bli skuffet hvis det blir jente...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jo at jeg vil bli like gla i den lille uansett kjønn, og alt vil bli fantastisk så lenge babyen vår er frisk!!

Men jeg merker veldig at jeg ønsker meg så sårt en gutt! Er redd for at jeg skal bli skuffet hvis vi får høre det er jente!!

Måtte bare få d ut......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det virker som mange føler det på denne måten, men det kan komme av at vi "naturlig" har forestillt oss hvordan kjønn vi får eller hvordan det vil bli! normalt å ha forventninger, men ikke alltid blir det slik man forventer og da hender det noen blir litt "skuffet", tor det alltid har vært slik og du er garantert ikke den eneste..

når du har babyen i armene dine så tror jeg ikke du kommer til å bry deg så mye om hvilket kjønn det er=)

Skrevet

Det er lov!! Ønsker meg så veldig en jente, skal vi bytte? ;)

Skrevet

jeg ønsket meg veldig en jente til, men ul viste at det blir visst en liten gutt. jeg ble utrolig skuffet, men har begynt å komme meg over det. kan jo ikke gjøre noe med det nå uansett.

Skrevet

Heheheh, kanskje d ja:) Aner jo ikke enda hva det blir, skal på ul i slutten av aug. Får bare krysse fingrene og håpe at samboer fortsetter med hankjønn rekka hans familie har:)

Skrevet

hvorfor ønsker du gutt egentlig?

Skrevet

Ja, d er nettopp det:) Har forestilt meg gutt helt siden jeg var barn selv!

Har vel litt med at min familie har et stort overtall av jenter:)

Men i samboers familie er det 25 menn , og 3 jenter!

Får håpe han fører xy videre?? Er det ikke xy som er gutt???? :) Vart sikkeli usikker nå!!:) hehehehe!

Skrevet

Har vel ikke noen spesiell grunn, men har ønsket det siden jeg var ei lita jente selv, har ei lille søster... og i resten av familien er det også mange jenter så vi er underernært på guttebabyer i familien:) Det er vel bare et sterkt ønske:)

Skrevet

Hei

Forstår deg..

Jeg ønsket meg veldig ei jente og var veldig redd for at jeg skulle bli skuffet hvis det ble gutt..

Men da jeg kom til ultralyd så spilte det egentlig ingen rolle, for det var så kjekt og spennende å se at det virkelig var noe liv der inne.

Men hos meg var det slik at det var 2 gutter der inne, ikke bare en, hehe :)

Ønsket jo at jordmoren skulle si at nr 2 var ei jente..

Men jeg ble så forelsket i de søte små der inne, at kjønnet spilte egentlig ingen rolle :)

Skrevet

når babyen kommer til verden, forstår du at det måtte være akuratt dn babyen, ingen andre kunne det vært, hverken gutt eller jente...

Skrevet

Da jeg var på tidlig ul så følte jeg det samme som du.. at det hadde ingenting å si hvilket kjønn det var:) Men siden vi var i uke 14 så kunne hun ikke si om det var gutt eller jente... Men husker jeg ikke brydde meg da, men nå så kommer følelsen smygende igjen, jaja vi får se på ordinær ul:)

Glæder meg masse til å få den lille ut:) Men må nok vente ei lita stund til:)

Gratulerer med 2:)

Skrevet

hei,

jeg har det akkurat som deg!! fra jeg var liten av oensket jeg meg 12 (!!!) gutter! Naa holder det at lille babyen min er gutt:) er ogsaa redd jeg skal bli skuffet hvis det er jente.Er vanskelig aa innroemme fordi alle jo sier "at jeg bryr meg ikke noe om hva det blir", saa ihvertfall jeg har skikkelig daarlig samvittighet over aa foele det slik, men skulle saa innerlig gjerne hatt en liten gutt! Har ogsaa et overtall av jenter i min familie, i min fam bare er vi 3 jenter og1 gutt, saa hadde vaert saa morro med en liten gutt:)

skjoenner deg derfor veldig godt!!! syns du er modig som toerr vaere saa aapen omkring oensket ditt, men folk er jo generelt veldig stoettende og forstaaende herinne :)

jeg har ul neste uke, paa riksen. Gleder meg til aa se hva det blir, men det er kanksje for tidlig aa se det da! er bare 18+3 til ul nemlig:) vet ikke naar man kan se det jeg:)

mvh

Skrevet

x er jente å xy er gutt..

Skrevet

Har det som deg. Ønsker meg enormt en gutt.

Er også litt redd for egen reaksjon, og det er jo flaut om jeg får et skuffet uttrykk i fjeset.

Skal på ul til mandag. Vurderer å ikke spørre om kjønn.

Skrevet

jeg ønsket meg veldig en jente, og det er det jeg får:) Ble veldig glad, og tenkte i ettertid hvordan reaksjon jeg eventuelt ville fått hadde jeg fått høre gutt...

Har ønsket meg jente siden jeg visste at man selv kunne få barn, og har ytret dette blandt venner og familie...

Men nå, i uke 28 har jeg tenkt på at det ikke hadde gjort noe om det ble gutt!

Skal på 3d om en uke...hehe..tenk om de sier gutt!

Skrevet

Hei mia0707:)

Ja, jeg får dårlig samvittighet av å ha slike tanker og ønsker ang kjønn... og var redd for at jeg skulle bli møtt med sinte innlegg om at man skal være gla så lenge babyen er frisk!! Og jeg kan forstå den, for all del, ingenting betyr mere enn at babyen vår er frisk, uansett kjønn!!!

Blir ikke dårlig mor eller mindre gla i den lille for det er jente!

Men jeg har bygd denne mamma- drømmen på at jeg skal få gutt, og denne har jeg drømt siden jeg var barn. Og nå når den skal oppfylles på nyåret så vil det bli litt "skuffende" hvis det viser seg at gutten min er jente!

Men jeg vet jo at når min lille er i armene så fins det ikke noe mer magisk uansett kjønn!!!

Og jeg har fått mange gode, hyggelige og støttende svar!!

Setter stor pris på det!! Hadde ikke vært godt å fått belærende og sinte innlegg når man har vondt inne i seg fra før av pga disse følelsene!

Regner med du ser kjønn på ul ja, såfremt baby ikke ligger å holder foran :) Men man ser kjønnsorganene godt da!! Så lykke til!! :)

Gi beskjed hva det blir da???:)

Skrevet

Det er jo ikke slik at vi ikke vil ha babyen hvis det ikke blir kjønnet vi så sårt ønsker! Men reaksjonen min kan fort minne om noe sånt. Så jeg frykter også rekasjonen min!

Men husker at under ul så betydde kjønnet ingenting, det var bare helt magisk å sitte der me samboer å se babyen vår sprelle rundt!!:) Så håper det blir slik om 3 uker å:)

Skrevet

Til 00:19

Det er ofte jeg å tenker at det har egentlig ikke noe å si hvilket kjønn, men så kommer denne fordømte følelelsen smygende!!

Det er ikke godt å gå me slike følelser, for dårlig samvittighet ovenfor samboer og den lille... men tror det vil gå over når jeg har fått klarhet i hva det er!! Blir gal av å gå i uvisshet:) Blir supert uanstt hva det er:) ikke sant:)?

Vi skal også på 3d, blir spennende!

Lykke til!

Skrevet

Hei.Jeg ønsket meg nok mest jente, og da det var tid for ordinær ul så viste det seg at det lå en liten gutt der..Ble faktisk skuffet med en gang , og så gikk det en dag eller to og skuffelsen var blåst vekk.Og så var det plutselig like stas med en gutte baby!!!Nå kan jeg ikke tenke meg noe annet en å få en gutt,;) så det har blitt omvendt.He, he..Men tror nok man blir like glad uansett.Det er vel bare at vi har forestillt oss en ting, og så blir det noe annet..Tar bare litt tid å venne seg til..Tror nok de fleste har en liten forestilling om hva som kansje ligger i magen når vi blir gravide..Så blir vi kansje overasket over at det er et annet kjønn enn det vi trodde / håpet!Og når den skjønne ungen ligger der, så spiller det nok ingen rolle hva slags kjønn det er:)!!!!!!!!!!!!Da er det ditt lille mirakel som har kommet til verden!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...