Gå til innhold

Eteriske oljer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man kan ha eteriske oljer i badevannet, evt hvilken type olje?

Har BARE 14 dager igjen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oljer tas opp av huden og går inn i systemet. Som en generell regel kan man si at man ikke bør bruke noe på kroppen som man heller ikke ville puttet i munnen. Oljen kommer fra noe levende, noe som også betyr at den harskner. Derfor er det viktig å passe på at den ikke er dårlig. Den bør også være kaldpresset og uraffinert. Oljen bør heller ikke inneholde mineralolje (natusan ol.) da dette er en død olje som aldri harskner. Den utvinnes av raffinert bergolje. Det tetter til porene og huden blir tørr når oljen forsvinner. Dette igjen fører til en ubalanse i huden, og man blir "avhengig" av å smøre seg. Gode oljer fås kjøpt på helsekost. Ville heller brukt matolje enn babyolje. www.smaliv.com selger bra oljer har jeg hørt.

Skrevet

Jeg tenkte mere på eteriske oljer som lavendel,rose, jasmine ol. Vet at det er flere av disse oljene man ikke skal bruke når man går gravid. Men kunne tenke meg å ta et avslappende bad, med litt eteriske oljer oppi, men vil da vite hva jeg kan bruke!

Tusen takk for svaret uansett:-)

Skrevet

Ei dame fra bodyshop anbefalte meg om å ikke bruke eteriske oljer når man er gravid. hun sa noe om at man kunne få veldig vondt i magen..

Skrevet

Har faktisk akkurat kommet hjem fra aromaterapi massasje og snakket litt med terapeuten om dette med eteriske oljer.

Det er en del eteriske oljer man ikke skal ta tidlig i svangerskapet, men som kan være bra mot slutten slik som blandt annet salvie og fenikkel. Eteriske oljer blander seg vist ikke med vann så de egner seg derfor ikke i vann men hvis man blander dem med litt melk (!) og så har i badevannet funker det fint. Den anbefalte faktisk damen.

Rose og jasmin oljer er av de fineste og derfor dyreste. Den rose/jasmin oljen man får til 50 kr på bodyshop er visstnok bare lurerier. De gode oljene fåes på helsekost.

Hvis du ønsker en god badeolje er lavendel veldig bra visstnok.

Så lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...