Gå til innhold

Når kommer strekkmerkene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man i det hele tatt få strekkmerker?

Jeg har 5 uker igjen nå, og har ennå ikke fått noen. Nå om dagen vokser imidlertid magen i rekordfart, og kjennes ut som den skal hoppe ut av skinnet til tider... det er vel nå og fram mot fødselen det er vanligst at de kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk mine tidlig, men de har ikke blitt noe værre.. du slipper sikkert unna da:) ikke alle som får det..

Skrevet

hehe dette lurer jeg også på.. når det er vanligst at bomba går av med strekkmerker:P Fåt en del på rumpa\lårene allerede...Men ingen på magen. er 28+0 uker på vei, så de har vell god mulighet til å komme enda...

Skrevet

Mine begynte å poppe frem rundt uke 30 eller noe og nå er de overalt. puppene, under magen, på sidene, rumpe og lår... uff, rett før jeg får strekkmerker i trynet nå. jaja bare 5 uker til termin...

Skrevet

Jeg er 32uker på vei, og har merket mine første nå. De er på undersiden av magen og veeeldig tynne og små, må nesten stå med flomlys for å se dem. Men har derimot fått noen stygge på "håndtakene" mine :( Strekkmerker på lår og bryster hadde jeg før jeg ble gravid, og de ser ikke til å ha blitt værre/flere.

Man MÅ ikke få strekkmerker nei, min mor fikk ikke en eneste en med verken meg eller min søster.

Gjest Ut på tur
Skrevet

8 dager til termin, ingen strekkmerker enda... jeg har ikke gjort noe som heslst for å unngå dem heller. Ikke en gang vært flink med body lotion...gått opp 20 kilo... så enten kommer de veldig sent eller så er jeg en av de heldige ;)

Skrevet

heldig dere som slipper unna:) magen min har endel men ikke fårr noen på resten av kroppen da:) det er jeg glad for.. men kommer kanskje på puppene når man skal amme??

Skrevet

Forrige svangerskap fikk jeg en del strekkmerker nederst på magen, men de kom ikke før under utdrivningsfasen i fødselen. Trodde jeg hadde sluppet unna, men nei.... Ingen nye har kommet til ennå....

Skrevet

trodde strekkmerker var genetisk (altså sjekke med mødrene våre!). Jeg har to uker til termin med normal stor mage, men ingen merker enn så lenge..

Skrevet

strekkmerker trenger ikke være genetisk, men det er vedlig hormonelt sier min lege..

MIn mor fikk myyye, jeg har nesten ikke fått, har fått noen, men det kan jo komme etterhvert, har 3 uker igjen:)

Skrevet

Tror det har noe med hudtypen å gjøre også.... Dette er mitt andre svangerskap uten antydning til strekkmerker. (17 dager til term)

Min mor derrimot ser ut som et trekkspill etter hun gikk svanger med meg, men så har vi helt forskjellig hudtyper også da:-)

Skrevet

Jeg fikk ingen på magen sist, men puppene derimot...!!!når melka kom for fullt over natta gikk jeg fra B-cup til D-cup over natta-det synes!!!håper jeg slipper på magen denne gangen og, men kjenner mange som har fått d andre gang selv om de har sluppet unna første gang...vi får se...men de fleste jeg kjenner har fått d helt mot slutten, rundt termin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...